فرماندار رشت خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای احیای خانه آوانسیان| ابنیه تاریخی رشت احیاء می شوند

فرماندار رشت با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه ۷ میلیارد ریالی جهت احیاء و بازسازی خانه تاریخی آوانسیان، بر لزوم احیاء و بهره برداری از ابنیه تاریخی رشت در راستای رونق صنعت گردشگری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی در حاشیه بازدید از آثار و ابنیه تاریخی شهر رشت با تاکید بر لزوم احیاء و بهره برداری صحیح از این بناهای ارزشمند جهت رونق صنعت گردشگری، افزود: در راستای احیای خانه تاریخی آوانسیان، ۷ میلیارد ریال اعتبار از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه جاذبه های گردشگری دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان و جزو ۱۰ کشور نخست دنیا محسوب می شود، افزود: مباحث مختلفی چون طبیعت گردی و گردشگری آیینی و همچنین مباحثی چون توریسم سلامت به دلیل توانمندی های موجود در ایران، می تواند در ارتقای صنعت توریسم بسیار اثرگذار باشد.

مقام عالی دولت در مرکز استان با انتقاد از عدم توجه کافی به صنعت گردشگری و استفاده مناسب از ظرفیت های گردشگری، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب نادیده گرفتن میزان بالایی از درآمدزایی شده و رونق گردشگری می تواند سبب اشتغال، ایجاد در آمد پایدار، افزایش چرخش مالی و انتقال و اشاعه فرهنگ و آیین و توانمندی های موجود در شهرستان به گردشگران شود.

وی با تاکید بر توجه همه جانبه به تفکر گردشگری، تصریح کرد: گردشگری امری تک بعدی نیست و باید تمامی موارد از لحظه ورود گردشگر تا زمان خروج وی از شهرستان مدنظر قرار گیرد.
مهندس فتح اللهی ادامه داد: حتی نوع لباس و پوشش افراد راهنمای تور و نحوه برخورد آنان با گردشگران هم جزوی از این پازل است که همه موارد می توانند مکمل هم باشند.
فرماندار شهرستان رشت بر ارائه خدمات بهینه و استفاده از ظرفیت هایی چون سرو غذاهای محلی در رستوران ها تاکید نمود و اظهار داشت: با وجود پتانسیل های فروان، متاسفانه تا کنون پازل های موجود به درستی در کنار هم چیده نشده اند.

فتح اللهی با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه برای شنیدن نگرانی ها،رفع دغدغه ها و تامین اعتبار در زمینه گردشگری، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های موجود، کمک همه دستگاه های ذیربط و تعرفه درست مکان های گردشگری به دنبال ارائه خدماتی شایسته و ایجاد یک صنعت پایدار در این زمینه باشیم.

گفتنی است خانه تاریخی آوانسیان، حمام تاریخی حاجی، عمارت تاریخی بلدیه، هتل ایران، بازار طاقی بزرگ و کوچک رشت و خانه تاریخی مفخم السلطنه(خانه فرهنگ) از جمله ابنیه تاریخی شهر رشت بود که فرماندار رشت از آن بازدید کرد.

Share