مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

تأمین آب ۷ روستا با بهره برداری از مجتمع شهران | اجرای پروژه آبرسانی به بلوکات

مدیرعامل آبفای گیلان در دیدار با نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب ۷ روستا با بهره برداری از پروژه مجتمع آبرسانی شهران تامین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در امور آبفای رودبار، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تشریح وضعیت آبرسانی به این شهرستان، پروژه‌های درحال اجرا را برشمرد.

سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به شرایط ویژه شهرستان رودبار اظهار داشت: بیش از ۳۶ هزار مشترک در حوزه شهری و ۱۲۰۰۰ مشترک در حوزه روستایی تحت پوشش خدمات این شرکت می‌باشند.

وی در ادامه گفت: طول خطوط انتقال آب در مناطق شهری ۸۶ کیلومتر و در حوزه روستاها ۳۶۱ کیلومتر می‌باشد و آبرسانی به مشترکین از طریق ۳۶۱ کیلومتر شبکه توزیع شهری و ۱۵۳۸ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان منابع تأمین آب در ۷ شهر رودبار را ۱۷ حلقه چاه و ۷ دهنه چشمه اعلام کرد و افزود: منابع تأمین آب حوزه روستایی نیز ۲۳ حلقه چاه و ۷۱ دهنه چشمه می‌باشد.

وی با اشاره به گستره طرحهای آبرسانی در سطح استان اظهار داشت: آبرسانی از سد دیورش از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تأمین اعتبار می‌شود که با بهره برداری از این طرح ۵ شهر و ۲۸ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار خواهند گرفت.

 حسینی همچنین تصریح کرد: طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهرهای رودبار و منجیل نیز مورد مطالعه قرار گرفت که در کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و در صورت تصویب مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد و در صورت پیش بینی بودجه مطالعات فاضلاب شهر لوشان در کمیته برنامه ریزی فرمانداری شهرستان برای سال آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای گیلان به تشریح اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات شبکه و تأسیسات پرداخت و گفت: از محل اعتبارات متمرکز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۱۵ میلیارد ریال برای خرید لوله‌های خط انتقال مصوب شد و همچنین از محل تنش‌های آبی ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه لوله‌گذاری اعتبار خواهیم داشت که از محل پل بالابالا تا ایستگاه واسط، شبکه توزیع آب اصلاح و بازسازی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ در حوزه روستایی ۲۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در دست اجرا بود که با توجه به تخصیص اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است و ۲۷ پروژه نیز برای سال ۹۹ در حوزه روستایی پیش بینی شده است که با بهره برداری از پروژه مجتمع آبرسانی شهران، ۷ روستا نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل آبفای گیلان استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای مجتمع ۱۴ روستایی شهرستان رودبار را بسیار ارزشمند دانست و افزود: استفاده از ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان برای آبرسانی به بلوکات نیز از بزرگترین پروژه‌های اجرایی این منطقه است که مشکل تأمین آب تمامی روستاهای منطقه بلوکات مرتفع خواهد شد.

سپس مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آب شرب از نیازهای اولیه مردم است خواستار احداث منابع ذخیره آب در روستاها و رفع مشکلات آبرسانی در این حوزه شد.

همچنین عباسقلی زاده فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به بازسازی تأسیسات آبرسانی افزود: با توجه به مشکلات شهرستان رودبار پس از زلزله سال ۶۹، نیازمند تخصیص منابع مالی و نگاه ویژه به این شهرستان می‌باشد و رفع مشکلات موجود نیازمند مدیریت جهادی است و آبفای گیلان در این حوزه عملکرد مناسبی داشته و با برنامه مناسب و تعیین اولویت‌ها با شناسایی جمعیت هر روستا نسبت به رفع این مشکلات باید اقدام نمود.

Share