معاون سازمان مدیریت بحران کشور؛

به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته شده، خسارت پرداخت نمی شود

قادری با بیان اینکه به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته شده، خسارت پرداخت نمی شود، گفت: واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها مقاوم سازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «امیر قادری» امروز(سه شنبه، ۸ مهر) در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: کشور ما منطقه حادثه خیزی است و باید با برنامه حرکت کنیم تا آسیب ها به حداقل برسد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به تغییر شرایط اقلیمی در منطقه و کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این مسئله، کسانی که در این حوزه مسئول هستند وظایفشان سنگین و خطیر است.

وی با اشاره به سیل اخیر تالش، خاطرنشان کرد: بحران سیل در تالش به خوبی مدیریت شد و این نتیجه تلاش همه دستگاه ها است و جا دارد از مدیریت خوب استان و شهرستان در این خصوص تقدیر و تشکر کنم.

قادری با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران برای صندوق بیمه کشاوزی لحاظ شده که باید کمک شود، گفت: در سیل سال گذشته، ۱۸ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اظهارکرد: اگر در حوزه پیشگیری کار می شد دیگر نیاز نبود این همه اعتبار و پول از بیت المال هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیاستش این است بیمه ها را تقویت کند، افزود: باید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت شود.

قادری بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: در بیمه اماکن روستایی و شهری عقب هستیم و آمار قابل قبولی در این خصوص نداریم و باید تلاش شود از ظرفیت بیمه بهره گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین خسارت ها در سیل اخیر تالش در حوزه زیرساخت ها بوده است،خاطرنشان کرد: آسیب و خسارت به مناطق شهری و روستایی کمتر بود.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت های ناشی از سیل تالش را با جدیت پیگیر خواهیم بود تا مشکلات برطرف شود.

قادری جابه جایی در مناطق سیل زده را سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده جابه جایی کار سختی است و باید ایمن سازی و اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه باشد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های مرتبط از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جلوگیری کنند، افزود: صدور پروانه در سکونتگاه های شهری و روستایی در چارچوب قانون باشد.

وی با بیان اینکه اگر اصول اولیه ساخت و ساز رعایت نشود دستگاه های مربوطه حق خدمات رسانی و صدور مجوزها راندارند، اظهارکرد: اگر می خواهیم خدمتگزار خوبی باشیم باید قانون مدار باشیم و مبنا را قانون قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته شده، خسارت پرداخت نمی شود، افزود: واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها مقاوم سازی شود.

قادری با بیان اینکه بازسازسازی و بازتوانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خسارت هایی که به تالش وارد شده در دستور کار سازمان مدیریت بحران است.

Share