هیلاری بارچوک استاندار بومت کنیا با حضور در املش؛

به دنبال انتقال تکنولوژی چایسازی ایران به کنیا هستیم | ۶۰ درصد از چای کنیا در بومت تولید می‎شود

هیلاری بارچوک با تاکید بر اینکه به دنبال انتقال تکنولوژی چایسازی ایران به کنیا هستیم، افزود: تمایل داریم تا از دانش فنی ایرانی‌ها استفاده کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیلاری بارچوک استاندار بومت کنیا که در راس یک هیات اقتصادی از مجتمع کشت و صنعت چای نوبر املش بازدید کرده بود؛ در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در ایران و مهمان نوازی گرم صورت گرفته گفت: استان بومت کنیا حدود ۶۰ درصد از چای تولیدی کنیا را در اختیار دارد.

وی تقویت و توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی خصوصا چای را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که در زمینه تکنولوژی فرآیند چایسازی از ایران بیاموزیم.

بارچوک با تاکید بر اینکه به دنبال انتقال تکنولوژی چایسازی ایران به کنیا هستیم، افزود: تمایل داریم تا از دانش فنی ایرانی‌ها استفاده کنیم تا در سیستم ماشین آلات چایسازی کنیا همانند ایران از سوخت گاز بهره بگیریم.

استاندار بومت تصریح کرد: اگر فردی تمایل به سرمایه‌گذاری در کنیا را داشته باشد، به طور کامل از او حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کنیا نیز همانند ایران از سموم و آفت کش‌ها در مزارع چای استفاده نمیشود، گفت: انشاالله تفاهمنامه‌ای امضا شود تا در زمینه چای همکاری بیشتری داشته باشیم.

بارچوک با تاکید بر اینکه دوستی ما با مردم ایران تابع هیچگونه شرط و شروطی نیست، تصریح کرد: می‌دانیم که ایران با چالشهایی نظیر تحریم مواجه است اما حتما راههای وجود دارد که بتوانیم همکاری داشته باشیم.

استاندار بومت با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته چیزهای زیادی آموخته است، گفت: از مسوولان گیلان نیز دعوت می‌کنم که به کنیا سفر کنند.

Share