همزمان با اربعین حسینی؛

برپایی موکب خدام العتره شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی با شبیه‌سازی بین الحرمین

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع)، موکب خدام العتره شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی برپا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موکب خدام العتره شهرداری رشت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برپا شد.

هرساله موکب خدام العتره با حضور در کربلا به زوار اربعین خدمت‌رسانی کرده که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این موکب در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برپا شد.

با مشارکت سازمان‌های شهرداری به ویژه سازمان سیما، منظر، فضای سبز، سازمان فرهنگی، ورزشی و ستاد عتبات عالیات استان گیلان، نمایشگاه عکس و نمایی از ایستگاه‌های خدمات زائر موکب اجرا و شبیه‌سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت انجام شد.

ایستگاه صلواتی، کفاشی، ایستگاه امداد و سوانح، کودک و نوجوان، اجرای رادیو کربلا و نمایش تعزیه از دیگر فعالیت‌های موکب خدام العتره شهرداری رشت است.

گفتنی است مراسم سوگواری و سخنرانی به مدت سه شب در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با قدردانی از اقدامات موکب خدام العتره شهرداری رشت اظهار کرد: اگرچه امسال توفیق سفر به کربلا میسر نشد ولی با شبیه‌سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی و برپایی موکب خدام العتره گوشه‌ای از حال و هوای کربلا حس شد.

وی افزود: موکب خدام العتره شهرداری رشت، یکی از نخستین موکب‌هایی بود که در کربلا به فعالیت‌های فرهنگی و اجرای تعزیه پرداخت.

Share