فرماندار رشت در کارگروه تخصصی رفع مشکلات ریسندگی خاور؛

با جابجایی کارخانه ریسندگی خاور مخالف هستیم | حمایت از نوسازی و اعطای تسهیلات

فرماندار رشت با بیان اینکه همه ما در قبال اشتغال جوانان جامعه خود مسئول هستیم، افزود: کارآفرینان و سرمایه گذاران ما را درکنار خود ببینند و بدانند از هیچ کوششی جهت کمک به آنان دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشکلات کارخانجات ریسندگی خاور و فومنات در کارگروهی تخصصی با حضور فرماندار رشت، مدیران این شرکت ها و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در دفتر کار فرماندار رشت برگزار شد.

مهندس علی فتح اللهی در این نشست با بیان اینکه کارخانجات قدیمی مانند ریسندگی خاور، فومنات، پوشش و پوپلین  به عنوان برندهای صنعتی شهرستان رشت محسوب می شدند، افزود: در صورتی که بتوانیم بار دیگر این واحدهای صنعتی را احیاء و به روز نماییم، بسیاری از مشکلات اشتغال در شهرستان و حتی استان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ما در قبال جوانان جامعه خودمان و اشتغال آنان مسئول هستیم و باید با استفاده از همه ظرفیت ها و توان خود به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم در این زمینه باشیم.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار و افزایش توان تولیدی کارخانه ریسندگی خاور، گفت: احیای کارخانه ریسندگی خاور نیازمند نوسازی تجهیزات و بهره گیری از تکنولوژی روز است.

مهندس فتح اللهی با بیان اینکه با هر گونه جابجایی این کارخانه با قاطعیت مخالف هستیم اما از نوسازی و اعطای تسهیلات به این کارخانه  در این راستا حمایت می کنیم، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از حمایت های استانداری و حوزه قضائی، مشکلات این واحد تولیدی رفع شود.

وی با بیان اینکه بارها تاکید نمودم که دست کارافرینان و کسانی که در جهت اشتغال جوانان این سرزمین گام برمی دارند را می بوسم، افزود: کارآفرینان و سرمایه گذاران ما را در کنار خود ببینند و بدانند از هیچ کمکی در راستای کمک به آنان و ایجاد رونق و جهش تولید در شهرستان رشت، دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است شرکت ریسندگی خاور فعالیت خود را در زمینه تولید انواع نخ از الیاف مصنوعی و طبیعی از سال ۱۳۵۵ آغاز نموده است و هم اکنون شرکت آتیه دماوند به عنوان اصلی ترین سهامدار این مجموعه محسوب می شود. این شرکت هم اکنون به دلیل فرسوده بودن تجهیزات و قدیمی بودن تکنولوژی، شرکتی زیانده محسوب می شود که در صورت تامین سرمایه در گردش و به روزرسانی تجهیزات آن می تواند با ظرفیت کامل خود، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم آورد.

Share