زیباسازی شهری توسط مجموعه نگاره خاک؛

بازدید فرماندار رشت از کارگاه سفال و تولید سرامیک نگاره خاک در رشت

مجموعه های نگاره خاک و میم سرام در حوزه تولید آثار هنری سفالی، سرامیکی و کتیبه سفالین مخصوص فضاهای شهری فعالیت می کند که تولید آثار هنری سفالی و سرامیکی و اجرای پروژه های مختلف برای فرهنگسراهای استان گیلان و زیباسازی شهری در مناطق مختلف شهر رشت از قبیل روگذر های جانبازان، صابرین و یخسازی را می توان از جمله فعالیت های بارز این موسسه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت از کارگاه سفال و تولید سرامیک نگاره خاک در روستای آلمان بخش مرکزی رشت بازدید کرد.

مجموعه نگاره خاک به مدیریت مهندس آزاده میرزایی صفت، فارغ التحصیل رشته مهندسی مواد سرامیک و کارشناسی ارشد پژوهش هنر، با ۱۵ سال سابقه فعالیت مستمر در حوزه سفال و سرامیک، در حوزه طراحی و تولید کتیبه سفالین برای فضاهای شهری، زیبا سازی شهری، فضاهای مسکونی و تجاری پروژه های فراوانی را اجرایی کرده و همچنان مشغول فعالیت است.

این کارگاه با اداره ارشاد اسلامی استان گیلان جهت زیباسازی فرهنگسراهای استان و شهرستان رشت همکاری داشته است و همچنین با شهرداری و سازمان سیما و منظر برای زیباسازی شهری و پایه های پلهای شهر، زیباسازی پایه های پل جانبازان، پایه های پل یخسازی و همچنین پایه های پل صابرین همکاری کرده است.

این مجموعه تولیدی از زمستان سال ۹۸ اقدام به احداث برند میم سرام با خط تولید کاشی سرامیکی لعابدار و‌ همچنین ظروف مصرفی، فعالیت نوینی را جهت ارتقا فرهنگ بومی استان گیلان آغاز نموده است.

آزاده میرزایی صفت اظهار امیدواری کرده است که با همکاری و مساعدت روسای ادارات استان و بازدید فرماندار محترم و مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این مجموعه مشکلات پیشرو را پشت سر نهاده و قدمای نوینی برای پیشبرد فرهنگ استان بردارد.

Share