در نشست مشترک عنوان شد؛

انتقاد فرماندار انزلی از وضعیت شبکه های مخابراتی | آغاز پروژه فیبر نوری در خیابان پاسداران انزلی

میرغضنفری با انتقاد از وضعیت شبکه های مخابراتی در شهرستان انزلی گفت: اینترنت و پهنای باند تلفن همراه در این شهرستان کیفیت خوبی ندارد و مردم انزلی دچار مشکل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «اسماعیل میرغضنفری» عصر امروز (چهارشنبه، ۲۳ مهر) در جلسه رفع موانع مخابراتی که با حضور مدیرعامل مخابرات استان گیلان در فرمانداری برگزار شد، انزلی را شهر مقصد گردشگری عنوان کرد و گفت: متاسفانه مکان‌های عمومی مانند مسافر کاشانه‌های این شهر شبکه اینترنتی ضعیفی دارند به همین منظور از اداره مخابرات می خواهیم در خصوص افزایش کیفیت شبکه اینترنتی این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار انزلی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تغییر رویکرد سیستم آموزش و پرورش از آموزش حضوری به آنلاین شده است، خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌آموزان در کلاس های غیرحضوری به اینترنت پر سرعت نیاز دارد که در حال حاضر این کندی اینترنت به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است.

وی یاد آور شد: با توجه به نزدیکی زمان انتخابات مخابرات باید خدمات بهتری ارائه کند اما در برخی روستاها ارتباط تلفنی و اینترنتی مناسبی نداریم و این درحالیست که مسیر اقتصاد، معاش و فرهنگ از این طریق است.

میرغضنفری به نصب دکل مخابراتی که از قبل جانمایی آن صورت گرفته بود نیز اشاره کرد و افزود: فرمانداری این شهرستان سعی می کند در راه برون‌رفت از این مشکل با مخابرات همکاری های لازم را داشته باشد.

وی همچنین آمادگی فرمانداری را برای جلوگیری از سرقت کابل ها، اصلاح، تعمیر، نگهداری و گسترش شبکه های اینترنتی و مخابراتی اعلام کرد.

*آغاز پروژه فیبر نوری در خیابان پاسداران انزلی

«علیرضا پارسایی» نیز در این جلسه اظهار داشت: تحریم‌ها قیمت خرید ملزومات و تجهیزات مخابراتی را افزایش داده و برخی پروژه های این اداره به دلیل افزایش قیمت نیمه کاره مانده و سرقت کابل های مخابراتی نیز مزید بر علت شده اند و کمر مخابرات گیلان را شکسته است.

مدیرعامل مخابرات استان گیلان نگهداری از شبکه هوایی را به دلیل نیاز به نیروی بیشتر قابل انجام ندانست و گفت: به‌دنبال کابل گذاری به‌صورت زمینی هستیم تا صرفه‌جویی بیشتری در این رابطه داشته باشیم.

به گفته وی در برخی نقاط انزلی چون پیل علی باغ و تربه گوده که پوشش لازم مخابراتی وجود ندارد، درصدد ارتقای این مناطق هستیم و به‌زودی پروژه فیبر نوری در خیابان پاسداران انزلی شروع به کار خواهد کرد.

پارسایی اذعان کرد: برای ارتقاء اینترنت آموزش و پرورش و مدارس نیز در صورت استفاده از تجهیزات حفاری شهرداری و بخشداری می توانیم فیبر نوری را به‌صورت رایگان در اختیار این اداره قرار دهیم.

 وی متذکر شد: با اقداماتی از این قبیل، انزلی زمان انتخابات مشکلی اینترنتی نخواهد داشت.

Share