شهردار لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا تشریح کرد؛

از آخرین وضعیت خیابان شهید چمران لنگرود تا کارخانه کمپوست و بازسازی بافت فرسوده

شهردار لنگرود با اشاره به بازدید صورت گرفته از بافت فرسوده شهر گفت: لنگرود جزو شهرهای با بیشترین بافت فرسوده و خطرآفرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم حیدری گلبارودی فرماندار شهرستان لنگرود در اولین روز کاری خود از خیابان شهید چمران لنگرود که دچار فرونشست شده است، بازدید کرد.

در همین راستا مهدی رجایی شهردار لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه طی دهه های گذشته نیز شاهد رانش زمین در این منطقه بوده ایم؛ اظهار کرد: برای کشف علل این نشست تیم آزمایشگاه ژئوتکنیک مستقر شده است.

وی با اشاره به گمانه زنی های مختلف تا عمق ۱۸ متری خاک یادآور شد: باتوجه به نتایج آزمایشگاه خاک، مشاور پروژه به دنبال ارائه طرحی است که دیگر در سالهای آتی شاهد چنین نشستهایی نباشیم.

رجایی با بیان اینکه اعتبار نهایی ابن پروژه نامشخص است، تصریح کرد: پس از نهایی شدن طرح میتوان درباره آن نظر داد البته قرارداد اولیه با پیمانکار جهت بازسازی خیابان و دیواره سازی رودخانه ۲/۵ میلیارد تومان بوده است.

شهردار لنگرود همچنین با اشاره به بازدید صورت گرفته از بافت فرسوده شهر گفت: لنگرود جزو شهرهای با بیشترین بافت فرسوده و خطرآفرین است.

رجایی بر لزوم برگزاری جلسه فوری با میراث فرهنگی در این زمینه تاکید کرد و گفت: از محل بازآفرینی بافتهای فرسوده، محوطه سازی پل خشتی و پیاده راه سازی میدان شهر با اعتبار ۹۲۰ میلیون تومانی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای فازهای بعدی پروژه اظهار کرد: به زودی در میدان شهید نورانی لنگرود نیز یک المان بی نظیر اجرایی می شود.

شهردار لنگرود از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود خبر داد و به دیارمیرزا گفت: مقرر شده است که در بهار ۱۴۰۰ این کارخانه به بهره برداری برسد و جزو پروژه هایی است که با دستان رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با قدردانی از اعتماد مسوولان ارشد و اختصاص اعتبار به کارخانه کمپوست اظهار کرد: جمعه برای احداث کارخانه و خرید یک دستگاه به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

عکس: ابوالفضل شکری

 

Share