استاندار گیلان در جلسه شورای اداری تالش تأکید کرد؛

اختلاف سلیقه نباید مانعی برای پیشبرد امور شود|تاکید بر رشد اشتغال روستایی در تالش

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه نباید مانعی برای پیشبرد امور شود ، به تلاش های صورت گرفته برای رفع مشکلات ناشی از سیل تالش اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و بسته بندی برای صادرات محصولات باغی و رشد اشتغال روستایی در این شهرستان مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری تالش که با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان برگزار شد با ابراز خرسندی از سومین سفر خود به تالش طی نزدیک به سه هفته گذشته افزود: مردم امانت سنگینی بر دوش ما گذاشته اند و در این مسیر ضمن اینکه باید به وظیفه ای که داریم واقف باشیم؛ به اینکه مردم ، ما را لایق دانسته اند، باید افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان، رسالت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: رساندن بار این امانت به سر منزل مقصود، جز با همدلی، انسجام، اهتمام به گره گشایی از امور، کار و تلاش مضاعف و شبانه روزی ممکن نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در یکی از دشوارترین مقاطع زمانی کشورمان، شاهد اعمال بی رحمانه ترین دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها علیه ملت ایران هستیم، گفت: در حالیکه طی افزون بر هفت ماه اخیر که کشورمان و البته دنیا درگیر ویروس کروناست؛ از ورود دارو به ایران برای درمان نیازمندان نیز ممانعت می کنند.

وی با بیان اینکه در سایه ایستادگی و پشتیبانی‌های مردم از مسئولان، حمایت های رهبری، برنامه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و نیز رعایت توصیه های بهداشتی، بیماری کووید ۱۹ به بهترین شکل مدیریت شده ، گفت: باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در جهت توسعه فضای کسب وکار و رسیدن به رونق اقتصادی تلاش کنیم.

استاندار گیلان فعال کردن ظرفیت های تالش در کنار توجه به مزیت های اقتصادی و اشتغال‌زا را منجر به شتاب بخشی به قطار توسعه این شهرستان عنوان کرد و افزود: اختلاف سلیقه در پیشبرد امور، طبیعی است و می تواند با هم افزایی، منجر به بهترین نتیجه برای منفعت عمومی باشد.

وی بر لزوم تسهیل شرایط برای حضور و مشارکت مردم در اداره امور تأکید و تصریح کرد: اطمینان دارم هر کاری که امکان پذیر باشد و مردم توان انجام آن را داشته باشند، با موفقیت همراه است.

دکتر زارع به ظرفیت های متعدد گردشگری و صنایع دستی در تالش و نیز پتانسیل های صنعتی این شهرستان در کنار تنوع تولیدات و نیروهای انسانی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود زمینه‌های مستعد تالش در حوزه اشتغال روستایی بویژه تولیدات روستاییان باید بسترهای لازم در مسیر افزایش تولید و خلق ثروت مهیا گردد.

وی با بیان اینکه توسعه باغ های کیوی با ایجاد صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی، بسته بندی و سردخانه ارزش افزوده بالایی دارد، گفت: گسترش صنایع تبدیلی منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، رونق اشتغالزایی، پویایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، کشاورزی را محور توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تبدیلی، نگهداری، بسته بندی و فرآوری محصولات این بخش باید حمایت های جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تلاش برای صادرات تولیدات کشاورزی بویژه کیوی که می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد؛ از دیگر مواردی است که باید در دستور کار باشد.

استاندار گیلان به جاری شدن سیل در مناطقی از تالش طی حدود دو هفته گذشته و وارد آمدن آسیب هایی به مردم اشاره کرد و گفت: ضمن ابراز همدردی مجدد با ساکنان مناطق آسیب دیده، از صبوری آنان، قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه از لحظات اولیه وقوع سیل، به طور مستمر پیگیر رسیدگی به امور مربوطه بودم، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن ارائه گزارشی از خسارت های وارده، باتوجه به زیرساخت های فرسوده موجود در منطقه و قرارگرفتن در آستانه فصل سرما، خواستار شتاب بخشی به تأمین اعتبار ارزیابی شده بازسازی و جبران آسیب ها به تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی شدم.

دکتر زارع با اطمینان بخشی به مردم مبنی براینکه نهایت تلاش و اهتمام برای ساماندهی وضعیت آنان در سطوح استانی و ملی به کار گرفته شده، گفت: به مدیران استانی نیز مجدداً تأکید می کنم از بهره‌ برداری های ‌بی رویه‌ از منابع طبیعی، تجاوز به حریم جنگل و رودخانه و برهم زدن تعادل اکوسیستم جلوگیری کنند.

وی استفاده حداکثری از مشارکت مردم برای پیشبرد امور و اهتمام به جلب رضایت آنان، تعامل و همکاری با ائمه جمعه، نماینده مجلس و نخبگان شهرستان و تلاش پرانگیزه تا آخرین روز مسئولیت را از انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان کرد.

وی با تبریک سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی به تلاش گران این عرصه، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام اسلامی و برقرارکننده نظم و امنیت با مشارکت همه شهروندان در جامعه است.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش های سیدعیسی مهدوی در دوران تصدی فرمانداری تالش، محمدحسین شاهکویی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

Share