دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان؛

اجازه نمی‌دهیم ایران پوپلین تعطیل شود | فروش اموال شرکت‌ها و کارخانه‌ها معضل گیلان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با بیان اینکه فروش اموال شرکت‌ها و کارخانه‌ها معضل گیلان است، گفت: تعطیلی برخی از کارخانه‌های گیلان به‌مانند رشت الکتریک، پوشش و فرش ایران مصداق ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سیدمهدی فلاح میری ظهر امروز در سلسله نشست‌های مطالبه گری بسیج دانشجویی که در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه مطالبه گری عمومی یکی از وظایف دادستان عمومی در استان گیلان است، اظهار کرد: تمامی دادستان‌های شهرستان‌های گیلان به پیشنهاد دادستان عمومی گیلان انتخاب و معرفی می‌شود ولی این به آن معنا نیست که دادستان گیلان در پرونده‌های شهرستان دخالت کند ولی در پیگیری مطالبات مردمی از معاونین خوش‌نام برای احیای حقوق عامه استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش مؤثر بسیج دانشجویی در بیان مشکلات استان گفت: بسیج دانشجویی در وسط میدان بوده و‌ باید مشکلات شهرستان و‌ استان را به گوش دادستان رسانده تا دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم ورود کند.

صنعت شاه‌بیت مطالبه‌گری دانشجویی

دادستان عمومی انقلاب مرکز گیلان عمده مشکلات مطرح‌شده توسط بسیج دانشجویی گیلان را مشکلات صنعت و تولید دانست و بیان کرد: شاه‌بیت نگرانی‌های مطرح‌شده توسط دوستان بسیج دانشجویی مشکلات صنعت، تولید و اشتغال بوده است ولی مسؤولان علیرغم پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در سال رونق تولید در خواب بودند.

فلاح میری با اشاره به چرایی ایجاد گسستگی میان مسؤولان و مردم در جمهوری اسلامی تصریح کرد: در سال رونق تولید برخی از کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و دستگاه‌های کارخانه‌ها به دلیل عدم برنامه و عملکرد ضعف مسؤولان از بین رفت درحالی‌که اگر اشتغال در جامعه ایجاد و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود بحران‌های اجتماعی کاهش و از زندانی‌های لاکان رشت کم می‌شود.

فروش اموال شرکت‌ها و کارخانه‌ها معضل گیلان

وی با اذعان به اشراف رئیس قوه قضائیه به مشکلات کشور افزود: یکی از بهترین راه‌ها در صدور فرهنگ انقلاب اسلامی اجرای دقیق قوانین، عدالت و داشتن انصاف در جامعه است.

دادستان عمومی انقلاب مرکز گیلان یکی از معضلات گیلان را فروش اموال شرکت‌ها و کارخانه‌ها دانست و گفت: در بعضی از کارخانه‌ها مدیران به کارگران مبلغی را می‌دهند تا این افراد به دادگستری رفته و بگویند دیگر در این کارخانه کار نمی‌کنیم.

محصول تولیدکننده همانند فرزند اوست

فلاح میری با اشاره به معضلات برخی از کارخانه‌های گیلان افزود: تعطیلی برخی از کارخانه‌های گیلان به‌مانند رشت الکتریک، پوشش و فرش ایران مصداق ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده زیرا یک تولیدکننده محصول و کارخانه خود را به‌مانند فرزندش دوست دارد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه‌ها باعث ضربه زدن به اقتصاد استان گیلان می‌شود، بیان کرد: بعضی از مدیران کارخانه‌ها کارگران را برای دادگستری علم کرده تا این افراد علیه کارخانه حکم گرفته و برای آن‌ها تعهد ایجاد کند تا از این طریق اجرای احکام آمده و همه وسایل کارخانه را ببرد همانند اتفاقی که در شرکت رشت الکتریک رخ داد.

دقت در واگذاری‌ کارخانه‌ها

دادستان عمومی انقلاب مرکز گیلان با تأکید بر لزوم دقت مسؤولان استانی به واگذاری کارخانه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی تصریح کرد: فردی برای سرمایه‌گذاری در اینجا آمد و گفت نیاز به ۶۰ هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری دارد و مسؤولان استانی ۶۰ هکتار زمین از منابع طبیعی را به آن دادند که بیاید کارخانه ایجاد و سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه برای انجام این کار نیاز به تسهیلات و در صورت ایجاد مشکل نیاز به وام‌های بلاعوض دارد، افزود: آن فرد الآن می‌خواهد دستگاه‌های کارخانه را خوابانده و نوسازی کند ولی من به‌عنوان مدعی‌العموم عمومی اجازه چنین کاری را نمی‌دهم زیرا نباید به صنعت آسیب جدی وارد شود.

فلاح‌میری به وضعیت کارخانه پوپلین اشاره کرد و گفت: هدف قوه قضائیه و دادستانی ورود به‌حق مالکیت اشخاص نیست و حتی برای آنان امنیت هم ایجاد می‌کند ولی در خصوص کارخانه پوپلین اجازه نمی‌دهیم اهمال صورت گرفته و کارخانه تعطیل شود زیرا این کار منجر به نابودی صنعت در گیلان می‌شود.

حجاب مطالبه دانشجویی شود

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت حجاب باید به مطالبه بسیج دانشجویی تبدیل شود، افزود: ما انقلاب کردیم تا محروم نشویم ولی وضع حجاب در جامعه اصلاً خوب نبوده و بسیار آزاردهنده است و در این شرایط خانواده و بسیار افراد باید در منازل خود بمانند‌ و در این شرایط نگاه‌ها به مدعی‌العموم است.

Share