آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

آمریکا در برابر ملت، یک موش آب کشیده شد | با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسؤولان اجرایی استان باید کارخانه‌های ورشکسته را رونق دهند، گفت: اشتغال دغدغه اول جوانان و کشور است و هر چه دولت‌مردان در توان دارند باید برای رفع این مسئله به کار ببندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: دشمن درصدد است تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ دفاع مقدس وحماسه‌های ملت ایران تحریف ایجاد کرده و به جوانان بگویند که جنگ، ملت ایران را به‌زحمت انداخته است و در چهل سال اخیر کاری در کشور انجام نشده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در برابر ایران به “موشی آب‌کشیده ” تبدیل‌شده است، گفت: اگرچه امروز ملت ما با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما این‌گونه نیست که ما عقب‌مانده باشیم، ما با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی، جامعه جهانی را به تحیر واداشتیم چراکه باوجوداین تحریم‌ها رشد و شکوفایی زیادی در عرصه‌های مختلف علمی و جهانی به اثبات رساندیم.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دشمن با ایجاد جنگ تحریف سیاه نمایی علیه ایران اسلامی را در دستور کار قرار داده است، افزود: دو هزار و ۱۰ روز از مقاومت مردم یمن می‌گذرد و باتحمل مشکلات فراوان هنوز مقاومت کرده‌ و با قدرت‌های جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند این موضوع قابل‌تأمل است چراکه مردم یمن در طول تاریخ در پیروی از ادیان توحیدی چهره بسیار خوبی دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر از مردم یمن توسط آمریکایی‌ها و آل سعود کشته‌شده و ۴۳ هزار نفر که اکثراً زنان بودند مجروح شده‌اند، بیان کرد: هزار و ۳۷۵ مسجد تخریب‌شده و ۳۹۳ کارخانه تخریب و هزار و ۹۳ مدرسه از بین رفته و ۱۷۵ مرکز دانشگاهی تخریب و ۱۵ فرودگاه را از بین برده و اکثر بناهای اقتصادی کشور یمن را نابود کردند‌.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اراده مجلس، دولت و دستگاه قضا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد: سخن گفتن در حوزه رفع مشکلات مردم نوشدارو پس از مرگ سهراب است اما این روزها کشاورزان آسیب‌های فراوانی دیده‌ و مردم در تنگناهای اقتصادی قرارگرفته و با گرانی سم و کود شیمیایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از طرف دیگر با افزایش برخی قیمت‌ها فشار به تولیدکنندگان می‌آید لذا به مسؤولان اجرایی دولت در استان توصیه می‌کنم که سخت در این حوزه ورود کنند، قیمت ها را کنترل کرده و ثابت نگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسؤولان اجرایی استان باید کارخانه‌های ورشکسته را رونق دهند چراکه اشتغال دغدغه اول جوانان و کشور است، خاطرنشان کرد: هر چه در توان دارید به کار ببندند تا افزایش قیمت‌ها متوقف شود نه اینکه مردم شب بخوابند و صبح ببینند فلان قیمت تغییر کرده است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر برنامه داشتن، نظارت، کنترل جدی، توجه به واردات صادرات و تنبیهات قوی و شدید علیه متخلفان بیان کرد: کسانی که جنایت‌هایی اقتصادی می‌کنند باید تشدید قانون نسبت به آن‌ها صورت گرفته، باید با تأثیر و تأثرات جامعه قانون صادر شود چراکه مردم این انتظار را دارند که برای کسانی که بازیگران عرصه اقتصاد هستند و مخل فعالیت‌های اقتصادی بوده قوانین سخت در قبال آن‌ها انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به عفت، حیا و شرم در گفتار و رفتار از نگاه اسلام، اظهار کرد: کلام باید خردمندانه و آگاهانه بر زبان جاری شود، چراکه هرکسی غیر عالمانه سخن بگوید سخنش ماندگار نیست.

وی با بیان اینکه امروز برخی سخن‌ها بی‌خردانه و ناآگاهانه با هشتگ‌سازی‌ها در فضای مجازی جاری می‌شود، گفت: که سخنان برق بی‌خردانه این غذاها را فضای جامعه را آلوده مغشوش و ملت‌ها و دولت‌ها را به جان هم می‌اندازد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه اندیشیدن بر سخن گفتن ارجحیت دارد، تصریح کرد: بنابر روایات، باید برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی نخست اندیشید و بعد سخن گفت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نقل معتبر از علما سالروز شهادت امام حسن مجتبی را در هفتم صفر دانست و گفت: اگرچه ایرانیان در ۲۸ صفر، شهادت این امام همام را گرامی می‌دارند اما به نقل معتبر و مورد وثوق علما، هفت صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی است‌.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به‌روز گرامیداشت سالمندان در هفته پیش‌رو افزود: متأسفانه این روزها برخی جوانان ما والدین خود را روانه خانه سالمندان می‌کنند و نعمت نگهداری از پدر و مادر را از خود دور نگاه می‌دارد.

Share