در دیدار استاندار گیلان با مدیرعامل شرکت ملی پست ایران عنوان شد:

آمادگی شرکت ملی پست ایران برای ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی در رشت

استاندار گیلان گفت: باید خدمات پست در مناطق روستایی و محروم، گسترش و ارتقاء یابد، تقویت خدمات غیرحضوری به ویژه تجارت الکترونیک با توجه به شیوع کرونا را در مدیریت بیماری اثرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار رمضان‌علی سبحانی‌فر ضمن گرامیداشت ۱۸ مهر (۹ اکتبر) روز جهانی پست و تبریک به فعالان این عرصه اظهار کرد: پست به لحاظ خدمت و قدمت از جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است و در حقیقت مردم، پست را مظهر ارتباطات در جامعه می دانند.

وی ادامه داد: امروز واگذاری برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی به پست نشانگر اهمیت و نقش موثر این نهاد است و با توجه به تنوع خدمات پست در کشورهای توسعه یافته، بایستی تلاش شود تا با استفاده از فناوری های نوین، خدمت مطمئن، ارزان و باکیفیت تر ارائه تا موجب افزایش جلب اعتماد جامعه به مجموعه پست شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات پست در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم در حوزه ICT بیشتر شده، این امر را شایسته تقدیر خواند و گفت: خدمات این بخش نیازمند گسترش، تحول و ارتقاست و در این راستا باید نیازسنجی از موارد مورد تقاضای مردم صورت گیرد و در جهت رضایتمندی آنان گام های موثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: گیلان با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در بخش نیروی انسانی و منابع، می‌تواند در زمینه استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات آسان به مردم پیشتاز باشد و در این خصوص باید از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات بیش از پیش بهره گیری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های پستی و تجارت الکترونیک ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی هفت ماه اخیر و ضرورت پرهیز مردم از ترددهای غیرضروری، ایجاد بسترهای مختلف برای ارائه خدمات غیرحضوری به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک و نیز انتقال بسته های مردمی در درون استان از جمله کسب وکارها نیز می تواند در مدیریت این بیماری اثرگذار باشد.

دکتر زارع تسهیل خدمات پستی، تسریع در زمان توزیع مرسوله و دیگر فرایندهای پستی و نیز کیفی سازی خدمات را اموری دانست که تحقق آن افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و افزود: شرکت پست زمینه تحقق هرچه ‌بهتر و سریع‌تر اقتصاد مقاومتی را داراست و می‌تواند با فرهنگسازی و ایجاد فرصت برای نفوذ بیشتر خدمات پستی در زندگی روزمره به ارکان مختلف کشور کمک کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط بیشتر مجموعه پست با بنگاه های اقتصادی برای انتقال کالاها باتوجه به وجود بستر خط ریلی در استان، علاوه بر ارتقاء شاخص‌ها گامی موثر برای کمک به بخش تولید و بومی سازی نیازمندی ها به شمار می آید.

** آمادگی شرکت ملی پست ایران برای ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی در رشت

رمضان‌علی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان بعنوان مقصد اولین سفر استانی خود اظهار داشت: به دنبال توسعه خدمات پستی هستیم تا امکان خدمات رسانی بیشتری به مردم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان شیوع کرونا نقش و اهمیت خدمات پستی بیش از پیش بر همگان اثبات شد، ادامه داد: پست و خدمات آن در گیلان روند رو به رشدی دارد اما نیازمند زیرساخت هایی برای توسعه هرچه بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، بر گسترش برنامه های پست با محوریت توسعه خدمات در بستر حمل و نقل ریلی متمرکز شده ایم و با توجه به اتصال خط ریلی به رشت، ظرفیت های خوبی در گیلان برای تحقق این مهم فراهم آمده است.

وی این وعده را داد که از محل طرح هوشمند سازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت ایجاد شود.

سبحانی فر ادامه داد: در جهت تحقق دولت الکترونیک، لازم است دستگاه ها با رویکرد کاهش مراجعه مردم به اداره ها،  خدمات خود را تا حد ممکن بصورت الکترونیک ارائه دهند و می توانند به نیابت، فعالیت هایشان را به مجموعه پست واگذار کنند.

 وی همچنین با تأکید بر اینکه لازم است در تمامی روستاها دفتر پیشخوان روستایی ایجاد شود، گفت:  با بهره‌گیری گیری از خدمات پستی و تجارت الکترونیک، می‌توان کسب و کارهای کوچک روستایی همچون صنایع دستی را نیز رونق بخشید‌.

جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار؛ راه آهن گیلان را ظرفیت خوبی برای توسعه خدمات پستی عنوان و خاطرنشان کرد: تجهیزات مرتبط با خدمات رسانی و لجستیکی در پست، نیازمند نوسازی است و انتظار داریم که در این خصوص ، از سوی شرکت ملی پست به استان کمک شود.

Share