در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آستارا عنوان شد؛

استقرار پلیس مبارزه با مواد مخدر در نقطه صفر مرزی | انهدام ۷۲ باند قاچاق مواد مخدر در گیلان

سرهنگ عباسی با اشاره به اقدام قاطع پلیس در مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲ باند قاچاق مواد مخدر با تلاش پلیس متلاشی شده‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در این جلسه بزرگترین آسیب کشور را مواد مخدر دانست و بیان کرد: طلاق، خودکشی، فرار از خانه و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی منشاء مواد مخدر دارند.

اسماعیل حیدری آزاد با انتقاد از عدم دغدغه برخی مسئولین در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در این حوزه آمار کمی نیست و همه افراد باید در مبارزه با این بلای خانمان سوز تلاش و همکاری کنند.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی افراد، پیشگیری از اعتیاد و آموزش های این حوزه جای کار بسیاری وجود دارد و امروز همه باید به شرح وظایف و تکالیف خود آگاه باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اهمیت مرز آستارا در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: تصویب استقرار پلیس مبارزه با مواد مخدر را در نقطه صفر مرزی مرز زمینی آستارا در جهت مبارزه با این برای خانمان سوز و جلوگیری از آسیب های بین المللی به کشور در دستور کار قرار دادیم.

آستارا ۱۸۰ نفر معتاد دارد

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: ۱۸۰ نفر در شهرستان آستارا معتاد داریم که ۱۶۰ مرد و ۲۰ نفر زن هستند و ۵ نفر از آنها متجاهر هستند.

عباس صابر با تاکید بر دغدغه مندی جهت کاهش آسیب‌های این حوزه بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی برای کارکنان ادارات، دانشجویان، دانش‌آموزان و پرسنل خدمات رسان به مردم جهت بهبود وضعیت این حوزه در شهرستان انجام دادیم.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به تلاش برای اشتغال پایدار افراد درگیر حوزه اعتیاد گفت: حمایت از این افراد برگزاری نمایشگاه‌های حمایتی، انجام گشت‌های مداوم در اصناف، ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد قاطع با سوداگران مرگ از اقدامات قابل توجه حوزه در شهرستان آستارا است.

افزایش ۶۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان

رئیس عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در این جلسه با اشاره به آمار عملکرد این پلیس در استان گیلان از ابتدای سال جاری گفت: در سال ۹۹ تا به امروز ۲۸۹۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین، حشیش، شیشه و سایر مواد مخدر کشف شده است که با توجه به رقم ۱۷۶۳ کیلوگرمی سال گذشته یک افزایش ۶۴ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

سرهنگ عباسی با اشاره به آمار دستگیری سوداگران مرگ در استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۳۲۰ نفر را در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده است که شامل ۵۰۷ قاچاقچی مواد مخدر، ۲۳۶۸ توزیع‌کننده و پانزده هزار و ۴۴۵ معتاد بوده اند که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۴ درصدی در این حوزه هستیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام قاطع پلیس در مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲ باند قاچاق مواد مخدر با تلاش پلیس متلاشی شده‌اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی در این حوزه هستیم.

رئیس پلیس عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان همچنین با اشاره به ساماندهی معتادین در مراکز ترک اعتیاد گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ نفر از طریق ماده های قانونی در مراکز ترک اعتیاد استان گیلان تحت درمان قرار گرفته اند.

Share