مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان؛

۹۰ درصد از مسیرهای جاده ای گیلان تحت پوشش همراه اول است| بهره برداری از ۲۰۱ پروژه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: هم زمان با هفته دولت و با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد ریال ۱۳۸ پروژه ارتباطی شرکت ارتباطات سیار و ۶۳ پروژه زیرساختی مخابرات منطقه گیلان در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در دسترسی کلیه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی، لزوم نصب دکل و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر توسط اپراتور همراه اول و توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و راه اندازی Wifi، با حمایت مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

فرزاد توکلی با اشاره به بهره برداری از این پروژه ها در راستای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گفت: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی اقدام به ارتقاء تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم در آستانه اشرفیه، اطاقور، بندر انزلی، چابکسر، رانکوه، رشت، رودسر، صومعه سرا، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، ماسوله و هشتپر و ۱۵ سایت جدید نیز در حوزه شهری و روستایی آستانه اشرفیه، رشت، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، هشتپر نموده است.

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات گیلان نیز در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اقدام به اجراء و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ نقطه شهر و روستا، توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافو نوری در ۷ نقطه شهری و روستایی و نصب و راه اندازی Wifi در ۲۳ نقطه شهری نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول با تعداد دو میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۸۵ درصدی نزدیک به ۹۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است و مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴۰.۳۳ درصدی بیش از ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی ادامه داد: با توجه به شعار جهش تولید، امیدواریم با راه اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقاء سایت های ارتباطی شاهد توسعه روزافزون، ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

Share