لزوم تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی غرب گیلان

۸۵ درصد زمین های شهرستان ماسال تحت مالکیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در خانه ملت گفت: پیگیری ها برای تسریع در روند تکمیل طرح های مختلف در این ۳ حوزه انتخابیه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبر ساعت ۲۰ شبکه باران گفت : با تکمیل کنارگذر شهرستان تالش به طول ۱۰ کیلومتر که روند ساخت آن به کندی پیش می رود، مشکل ترافیک در این شهرستان کاهش می یابد.

حسن محمدیاری با اشاره به تملک بخشی از زمین های کنارگذر تالش افزود: ۲ کیلومتر از این مسیر تحت مالکیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است که موافقت لازم برای قطع درختان جلب، و کارگاه آن تجهیز شد.

وی با بیان اینکه کنارگذر تالش با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود اظهار امیدواری کرد: تا ۴۸ ماه آینده یک لاین از کنارگذر تالش به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان های تالش و رضوانشهر ۹۲ کیلومتر نوار ساحلی دارد که برای برخی از دانشگاه ها  و نهاد های دولتی در این مناطق سند مالکیت غیرقانونی صادر شده است، گفت: پیگیری حقوقی برای بازپس گیری این زمین های ملی و توسعه گردشگری در نوار ساحلی این شهرستان ها در حال انجام است.

حسن محمدیاری افزود: ۸۵ درصد زمین های شهرستان ماسال تحت مالکیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است که بر اساس قانون، اداره کل بنیاد مسکن می تواند در روستاهای با طرح هادی، این زمین ها را به مردم بفروشد اما موازی کاری برای دریافت پروانه و ساخت و ساز مشکلات زیادی را برای مردم این روستاها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سد شفارود جزو طرح های عمرانی بزرگ در رضوانشهر است که امیدواریم تا تیرماه سال ۱۴۰۰ آبگیری شود گفت: روند تکمیل این طرح با ۵۰ درصد پیشرفت کار با سرعت درحال انجام است.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در خانه ملت به مشکل روکش جاده ماسال – گیلوان در شهرستان ماسال اشاره کرد و افزود: ۱۰ کیلومتر از این جاده در شهرستان خلخال اردبیل و ۶ کیلومتر از آن در ماسال است که تامین قیر برای روکش آسفالت این جاده در حال پیگیری است.

حسن محمدیاری در ادامه با اشاره به روند مناسب ساخت پل مرکز شهر اسالم گفت: یک لاین این پل  تا آخر امسال به بهره برداری می رسد و ساخت پل غیرهمسطح خرجگیل  نیز بزودی تکمیل می شود.
وی همچنین با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح اولیه در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است تا ایراداتی که بر آن وارد است رفع شود.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در خانه ملت گفت: اگر این طرح در مجلس  مصوب شود مصادیق مجرمانه در فضای مجازی مشخص می شود.

Share