معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان؛

۸۴۹ نفر از گیلان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۸۴۹ نفر از آموزش دهندگان و آموزشیاران سوادآموزی استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیروس محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی که بیستم تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد از یک هزار و ۱۴۶ داوطلب این استان، ۸۴۹ نفر پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی با همکاری جهاد دانشگاهی در شهرستان های رشت و تالش با شرکت ۹۴۴ آموزشیار زن و ۲۰۲ مرد برگزار شد، اظهار داشت: آموزش دهندگان و آموزشیارانی که مشمول نهضت سوادآموزی مصوب سیزدهم شهریور سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی شده و پرونده آنها به تایید کارگروه شهرستان، استان و سازمان نهضت سوادآموزی رسیده می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: پذیرفته شدگان استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، یک سال به صورت دوره در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند و از مهرماه سال آینده نیروی رسمی آموزش و پرورش می شوند.

بر اساس آمار سال گذشته، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که از میانگین کشوری با “۳ / ۹۶ درصد باسوادی” بالاتر است.

Share