بخشدار کومله خبر داد؛

کلنگ‌زنی یادمان شهدای شهر کومله | رونمایی از کتاب “شکوفه‌های بهار نارنج”

یادواره ۱۴۲ شهید والامقام بخش کومله شهرستان لنگرود با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این منطقه، امسال به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مازیار خداجو بخشدار کومله در این رابطه گفت: یادواره شهدای بخش کومله ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ پنج شنبه (۲۰ شهریور ماه) به‌ دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود.
وی با قدردانی از همرزمان شهدا و یادگاران دفاع مقدس در برگزاری این مراسم افزود: ویژه‌برنامه تلویزیونی مراسم شهدا با حضور سخنران، مداح، شاعر و قاری برجسته قرآن کریم و پخش زنده از شبکه باران در گلزار شهدای کومله اجرا و پخش می‌شود.
خداجو با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای کومله که سال‌های قبل به‌ صورت هفتگی برگزار می‌شد، امسال در قالب یک برنامه کلی و به صورت مجازی اجرا می‌شود، تصریح کرد: اجرای سرود خیابانی کانون حضرت جوادالائمه (ع) در شهر و روستا‌های بخش کومله، خاطره‌گویی در مسجد جامع کومله، اعزام تیم جهادی پزشکی و انجام ویزیت رایگان برای خانواده‌های مستضعف، توزیع ۱۴۲ بسته‌های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها هستند.
خداجو از اجرای پخش زنده در فضای اینستاگرام با حضور مداحان و سخنرانان کشور، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوعات مرتبط با شهدا ویژه نونهالان و نوجوانان خبر داد و گفت: مراسم کلنگ‌زنی یادمان شهدای شهر کومله و رونمایی کتاب با عنوان “شکوفه‌های بهار نارنج” نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۲ شهید بخش کومله اجرا می‌شود.
گفتنی است بخش کومله دارای شهدایی چون سردار شهید حسین املاکی در کولاک محله است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
شهیدان صیقلی و شهیدان نیکنام، شهید لاهوتی، شهید نجفی و شهید رزاقی و شهید عبدالکریمی از دیگر شهدای بخش کومله لنگرود هستند.
بخش کومله لنگرود ۱۴۲ شهید دارد که ۱۲ نفر از این شهدای گرانقدر از خانواده سادات هستند.

Share