رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان؛

کاهش ۲۷ درصدی فوت شدگان حوادث رانندگی | افزایش دوربین‌های هوشمند یک ضرورت است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی فوت شدگان حوادث رانندگی گفت: افزایش دوربین‌های هوشمند، احداث پل مکانیزه و فعال عابرپیاده واحداث پارکینگ‌های کافی یک ضرورت ترافیکی در شهر رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ ” امیرطالبی ” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با تشریح اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان در۵ ماهه گذشته اظهار داشت : تراکم جمعیت بالای استان اصلی‌ترین گزینه در وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح است.

وی با بیان اینکه گیلان مسن‌ترین استان کشور است؛ اظهار داشت: بیشترین تصادفات منجر به فوت در حوزه ترافیک شهری مربوط به عابران پیاده بالای ۶۰ سال است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اعلام اینکه در سال ۹۸ تصادفات شهری استان ۱۰ درصد کاهش یافت، تصریح کرد: در ۵ ماهه گذشته از سال تعداد افراد فوت شده نسبت به مدت سالگذشته ۲۷ درصد کاهش داشته ‌ است.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی مجموع تصادفات در ۵ ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: آمار تعداد مجروحان تصادفات ۲۵ درصد، تصادفات خساراتی ۴۸درصد و در وقوع تصادفات جرحی نیز نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ طالبی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از مجموع فوتی‌های استان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، افزود: تا پایان مردادماه سال جاری ۱۱ غیر بومی و ۳۷ نفر بومی جان خود را درسوانح رانندگی درون شهری از دست دادند که ۲۶ نفراز جانباختگان عابر پیاده بوده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد ۶۰ تا ۸۰ سال ۴۲ درصد از قربانیان تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دهند، گفت: بیشترین تصادفات در معابر درون شهری به علت عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی و عدمرعایت حق تقدم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اعلام این خبر که شهرستان رشت با توجه به گستردگی موقعیت جغرافیایی و جمعیت شناور با ۱۸ کشته بیشترین تعداد کشته شدگان در تصادفات درونشهری را دارد، خاطرنشان کرد: لنگرود با ۷ کشته، رودبار و تالش هرکدام با ۴ کشته در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

سرهنگ طالبی خاطرنشان کرد: پلیس راهور در ۵ ماهه نخست سال جاری در برخورد با تخلفات رانندگی اعم از عدم استفاده از کمربند ایمنی، پلاک مخدوش، عبور از چراغ قرمز و سایر موارد روندافزایشی داشته و با توجه به بیماری کرونا نسب به مدت مشابه سال گذشته مقدار اعمال قانون ۶۶ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش دوربین‌های هوشمند، احداث پل مکانیزه و فعال عابرپیاده و احداث پارکینگ‌های کافی برای کنترل ترافیک در شهر رشت، گفت: نبود ابزار کنترل هوشمند تخلفات رانندگی برای کلانشهری مانند رشت یک نقطه ضعف عظیم در بحث کنترل ترافیک است.

سرهنگ طالبی در ادامه با اشاره به احداث داربست و ایستگاه صلواتی در سطح شهر رشت گفت: کسانی که برای احداث داربست و ایستگاه صلواتی مجوز دریافت کرده‌اند باید کمترین سطح از پیاده‌رورا اشغال کنند تا مشکلی برای عزاداران ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه عزادارانی که لباس تیره برتن دارند باید در تردد خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند، بیان داشت: رعایت شئونات اسلامی و حجاب در داخل خودروها نیز به‌ عنوان یک قانون الزامی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان از کسانی که قصد سفر به گیلان را دارند خواست تا برای حفظ سلامتی شهروندان و هم‌نوعان خود فعلاً به استان گیلان سفر نکنند.

Share