رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت مطالبات کادر درمان تا پایان هفته آینده|تشکیل ستاد پیگیری خسارت های کشاورزی

نوبخت از تشکیل صندوق ثبات ساز سرمایه جهت کنترل نوسانات و هیجانها بازار سرمایه خبرداد و گفت: یک درصد از پول صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمدباقر نوبخت» امشب(پنج شنبه،۲۰شهریور) در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به ارزیابی های انجام شده از خسارت های وارده به کشاورزی گیلان در پی بارش های شدید اخیر که منجر به خوابیدگی برنج شد گفت: دولت همواره کنار مردم است و در بحران های گذشته آن را به اثبات رسانده است.

معاون رئیس جمهوری خطاب به کشاورزان به ویژه کشاورزانی که بیمه نیستند افزود: شخصا پیگیر خواهم بود تا شرکت های بیمه خسارت های وارده به کشاورزان را پرداخت کنند.

وی از تشکیل ستاد پیگیری خسارت های کشاورزی در گیلان خبر داد و بیان کرد: کشاورزانی هم که فاقد بیمه هستند، مورد حمایت قرار می گیرند.

نوبخت با اشاره به اینکه تا ۲ درصد از سرجمع بودجه کشور برای بحران ها استفاده می شود تصریح کرد: در هر جای ایران که کشاورزان بر اثر بلایای طبیعی زیان دیده شوند، کمک حال خواهیم بود.

وی در ادامه به آغاز ریل گذاری رشت_انزلی_کاسپین اشاره کرد و گفت: سراسر ایران به کارگاه ریلی تبدیل شده و تمام محورهای ریلی کشور در حال احداث و تکمیل است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمبود منابع مالی با وجود تحریم ها و تهدیدها متذکر شد: تلاش کردیم که علاوه بر تامین حقوق کارمندان، پروژه های عمرانی را نیز تکمیل کنیم.

*محور ریلی رشت_انزلی_کاسپین اتصال دریای خزر به خلیج فارس

وی با بیان اینکه محور ریلی رشت_ انزلی_ کاسپین اتصال دریای خزر به خلیج فارس است افزود: پروژه های عمرانی رها نشده و با جدیت پیگیری می شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

نوبخت با تاکید بر اینکه با آغاز ریل گذاری محور ریلی رشت_ کاسپین_ انزلی، امسال شاهد اتصال محور ریلی کشور به دریای خزر خواهیم بود اذعان کرد: ریل گذاری انزلی به آستارا نیز ادامه می دهیم.

وی به سد پلرود و شفارود به عنوان دو پروژه ملی گیلان اشاره و اعلام کرد: این دو سد قبل از پایان دولت آبگیری می شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به باقیمانده آزادراه قزوین_رشت در محدوده منجیل_رودبار گفت: تکمیل این هشت کیلومتر باقیمانده که سراسر پل و تونل است حداقل به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در تلاشیم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به احیای تالاب بین المللی انزلی و مشکلات طرح بایوجمی اظهار کرد: با وجود تمام سختی ها به جهت اهمیت موضوع منابع لازم را برای این امر اختصاص می دهیم.

نوبخت اختلافات بین سازمان ها را از دلایل تاخیر بهره برداری از پروژه ها در کنار منابع مالی اعلام کرد و افزود: مقرر شد اگر بین سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت راه اختلاف پیش آید، کار متوقف نشود و با حکمیت سازمان برنامه و بودجه، پروژه با رعایت قوانین زیست محیطی و پروتکل ها اجرا شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی اقدامات برای توسعه راه ها و جاده ها با انتقادها و گاها تهمت هایی همراه است اظهارداشت: متاسفانه اگر وارد جنگل و یا کوه شویم با انگ جنگل خوار، کوه خوار و زمین خوار مواجه می شویم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح ۲ بیمارستان تالش و لنگرود که در دوران کرونا به بهره برداری رسید از پیگیری جهت احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت خبرداد.

*پرداخت مطالبات کادر درمان تا پایان هفته آینده

وی در ادامه به مطالبات کادر درمان که در ایام کرونا سختی های بسیار متحمل شده و حافظ سلامت مردم شدند اشاره و تصریح کرد: در اسفندماه، زمان آغاز شیوع کرونا حداقل سه هزار و ۶۰۰ میلیون تومان فوق بودجه بین استان های درگیر چون قم، گیلان و غیره تقسیم شد.

نوبخت با بیان اینکه حقوق کادر درمان به موقع پرداخت می شود افزود: کارانه کادر درمان که از درآمد اختصاصی بیمارستان ها تامین می شد، به دلیل کاهش درآمدها پرداخت نشد و دولت طی ۲ مرحله هزار و ۲ هزار میلیاردی جهت پرداخت کارانه ها اقدام کرد.

وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان هم هفته گذشته به وزارت پرداخت کردیم و تا پایان هفته آینده تمام مطالبات کادر درمان پرداخت می شود.

نوبخت ادامه داد: این هفته نیز با ابلاغ بخشنامه ای به وزارت، فوق العاده ها پرداخت می شود.

وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: اسفند با اضافه شدن حقوق شاغلین، فاصله ای بین شاغلین و بازنشستگان ایجاد شد که از اول مهر همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه در کنار توسعه و عمران به فکر معیشت مردم هستیم اظهارداشت: هنر ما این است که در شرایط تحریم مدیریت مطلوب داشته باشیم.

وی با اشاره به نوسانات بازار به ویژه بازار سرمایه از تشکیل صندوق ثبات ساز سرمایه جهت کنترل نوسانات و هیجانها خبرداد و افزود: یک درصد از پول صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص یافت تا نوسانات کنترل شود.

نوبخت با بیان اینکه رفتارهای هیجانی در بورس باعث مشکلاتی شده است افزود: وزارت امور اقتصادی موظف شده بازار را کنترل تا به شرایط عادی خود برگردد.

وی به مطالبات ایثارگران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یک ریال از بابت مطالبات ایثارگران بدهکار نیستیم و تمام منابع مالی نقد پرداخت شد،تنها بخشی برای پرداخت های درمان باقی مانده که به زودی مطالبات بیمه دی پرداخت می شود.

Share