سرنوشت عجیب تالار مرکزی رشت؛

وعده جدید آقای مدیرکل؛ تالار مرکزی رشت پس از تجهیز بهره برداری می شود!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: تالار مرکزی رشت پروژه ای ملی است و پس از تجهیز برای بهره برداری مجدد به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی روز سه شنبه بمناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه تکمیل شده و موضوع تجهیز تالار، مطالبه هنرمندان استان است از این رو از آنان می خواهیم در این زمینه یاریگر و کمک باشند تا این پروسه مطابق ماده ۲۷ تبصره ۱۹ تجهیز و به بهره برداری برسد.

پروژه ملی تالار مرکزی رشت از سال ۸۶ کلنگ آن به زمین زده شد و اسفند ماه ۹۷ به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

پروژه تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١۹ هزار مترمربع درچله انقلاب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال بهره برداری شد.
فاضلی، با اشاره به هفته دولت بیان کرد: در این هفته باید پیگیر موضوعاتی بود که دغدغه فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است؛ لذا بر همین اساس تلاش شده تا موضوعاتی پیگیری شود که التیام بخش آلام مخاطبان باشد.
وی با بیان اینکه کرونا به همه ضربه زد و از این لحاظ تهدید بود، افزود : به همین سبب۹۳۳ پرونده با یک هزار و ۵۰۲ نفر اشتغال برای دریافت تسهیلات کرونا از استان ارسال شد که این تعداد برای دریافت ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و پرداخت آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل و سیستم کارا پیگیری می شود و فرصت ثبت نام همچنان باقی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بهره گیری از فضای مجازی را فرصت کرونا تلقی و بیان کرد:هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه باید در راستای تقویت و بهره گیری از این فضا برای جبران آسیب های کرونا بهره بگیرند.
فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد فعالیت های تحت پوشش این اداره کل طی سال های ۹۲ تا ۹۸ اشاره کرد و افزود : پایگاه های خبری استان، پرسشگران آنلاین محسوب می شوند و طی مدت یاد شده از پنج پایگاه فعال به ۱۸۰ پایگاه اطلاع رسانی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مدیری که ادعا کند در همه زمینه ها موفق بوده بیراه رفته است، بیان کرد: عرصه فعالیت فرهنگ، هنر و رسانه به قدری گسترده است که ممکن است نقاط کمرنگ و پررنگی در کارنامه وجود داشته باشد لذا با نقد لحظه به لحظه این زمان، پیشرفت حاصل می شود به همین دلیل تیم کاری ام پذیرای نقدها هستند.

Share