نماینده لاهیجان و سیاهکل در واکنش به اظهارات امام جمعه سیاهکل؛

 وظیفه من عزل و نصب مدیران نیست | برای سیاهکل جانی برای حاشیه نمانده است

رسول فرخی با تاکید بر اینکه اصل اول ما اتحاد است، افزود: برای سیاهکل جانی برای حاشیه نمانده که مسائل اصلی کنار برود و دنبال حاشیه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمدعلی کریمی امام جمعه سیاهکل در بخشی از خطبه های نماز جمعه هفته پیش انتقاداتی را نیست به رسول فرخی میکال نماینده این شهرستان در مجلس مطرح کرده بود که حالا با واکنش فرخی میکال رو به رو شده است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم گفته است:

جایگاه نماز جمعه مقدس است در آنجا نه‌تنها نماز برگزار می‌شود بلکه رهنمودهایی در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر اساس آنچه در یک هفته گذشت و آنچه می‌تواند در آینده برای مردم و مسئولین مفید باشد بیان می‌شود. بنده هم استقبال می‌کنم. حتی خدمت آقای سلیمانی عزیز امام جمعه محترم لاهیجان عرض کردم اگر روزی از فرخی کوتاهی یا اشکالی دیدی، اگر در تریبون اعلام نکنید خودتان مدیون هستید. اگر صلاح دانستید خصوصی خدمتتان بیایم و اگر نتوانستید من مانعی نمی‌بینم (که علنی مطرح کنید). چون من آمده‌ام به مردم خدمت کنم و نمی‌خواهم بار مسئولیت حق‌الناس را بر گردنم بکشم.

 امام جمعه عزیز ما (حضرت حجت الاسلام و المسلمین کریمی) به مطالبی اشاره کردند. شاید اطلاعات کافی نسبت به (این) موضوع نداشته باشند. در جلسه فرهنگ عمومی در فرمانداری سیاهکل، جناب فرماندار از من سوال کرد می‌خواهم برای شما (جلسه) شورای اداری بگذارم. گفتم جناب آقای فرماندار اجازه بدهید اول لاهیجان. قانون این را می‌گوید که لاهیجان حوزه انتخابیه اصلی و سیاهکل فرعی است. من هم دارم بر اساس قانون (تشکیل شورای اداری) را انجام می‌دهم. اگر اول سیاهکل را انجام می‌دادم خلاف کرده بودم.

 بنده تلاشم از سال ۹۰ در انتخابات که صدا و تصویرم موجود است، اتحاد بود. اگر در جامعه‌ای اتحاد وجود نداشته باشد خروجی نخواهد داد. همه ما در سیستمی که کار می‌کنیم مثل یک پازلیم. اگر از این پازل بخواهد نقشه ایران به وجود بیاید همه کسانی که مسئولیت دارند باید در قالب این پازل قرار بگیرند. حتی اگر کوچکترین عضو در پازل قرار نگیرد این نقشه معنی نخواهد داشت.

 اصل اول ما اتحاد است. اصل دیگر عدالت است. من بارها در صحبت‌هایم مطرح کرده‌ام چه در انتخابات چه در مجلس که اگر مبلغ مثالی هزار تومان بخواهد در رشت ۱۰۰۰ شغل ایجاد کند، در شهرستان لاهیجان ۳۰۰ شغل ایجاد کند، در سیاهکل ۱۰۰ شغل ایجاد کند و در دیلمان ۵ تا، خیانت است اگر این کار را نکنیم. ما باید بتوانیم بیت المال را بر اساس حقیقت‌های جامعه و خروجی‌های اصلی هزینه کنیم اگر عنایت بفرمایید تذکرات من اول بحث ملی است ما باید تمامیت کشور را حفظ کنیم سپس بیاییم در منطقه خودمان. در منطقه خودمان هم بر اساس عدالت. شما در این ۴ سال غیر از این از من نخواهید دید مگر اینکه اشتباه کنم. اگر هم اشتباه کنم هر عزیزی به من متذکر شود از تصمیمم بر خواهم گشت.

 وظیفه من عزل و نصب مدیران نیست. من وظیفه‌ام تعامل است. همین تعامل را هم انجام دادم. فرد مورد نظرم را (به صورت پیشنهاد) معرفی کردم. همین آقای احمدی اینجا حضور دارد برای بخش مرکزی. حالا استاندار نتوانست انجام دهد باید به استانداری تذکر دهیم نه من. گرچه من ارادت خدمت حاج آقا کریمی دارم. ایشان را انسانی وارسته، باسواد و روشنگر می‌دانم. اصلا از این جریان ناراحت نشدم.

 بحث دیگر که شد، من دیلمانی‌ام. بله تاریخ دیلمان راهمه شما می‌دانید اما من در سطح کشور تلاش کردم واقعیت‌های موجود جامعه را که مربوط به دیلمان است در سطح استانی، ملی و حتی خارج از ملی تبیین کنم. حتی از وزیر ارشاد خواستم، خاندان آل بویه که در صدر نظام اسلامی قرار دارند و احیا کردند اسلام را، هیچ گونه فیلم و نکوداشتی در منطقه خودشان تهیه نشده. من از زمانی که آقای رزازی رئیس میراث فرهنگی (گیلان) بود با ایشان درگیر بودم. من اعتقاد دارم در دیلمان بناهای (تاریخی) است که می‌تواند کشور را متحول کند. از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آقای مونسان سوال کردم، ان شاء الله هفته آینده به کمیسیون خواهد آمد برای رسیدگی به وضعیت بناهای دیلمان.

 تذکر امام جمعه محترم حقشان است. بنده هم استقبال می‌کنم. تمام تلاشمان این است بتوانیم در شهر وحدت ایجاد کنیم. بتوانیم با هم تعامل داشته باشیم. و شما هم تعامل من را دیدید. این همه اتفاقات در خصوص مدرک تحصیلی من پیش آمد. هیچ جا هیچ سخنی نگفتم. هرجا که احساس میکنید این موضوع را انعکاس دادند.

چون مسیرم درست بود. چون شهرم جانی برای ورود به حاشیه ندارد. ولله برای سیاهکل جانی برای حاشیه نمانده که مسائل اصلی کنار برود و دنبال حاشیه باشیم. من در طول ۴ سال هر رفتاری حتی توهین به من شود پاسخ نخواهم داد چون به مردم قول دادم، با خود عهد کردم نزد خدا که عمرم را باطل نکنم. عمرم را در اختیار مردم بگذارم و از فرصتی که خدا به من داده درست استفاده کنم.

Share