مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

هیچگونه تعهدنامه‌ای از اولیا دریافت نمی‌شود|مدرسه‌ای بدون ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیست

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به این سوال که دریافت رضایت‌نامه از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس صحت دارد؟ گفت: دریافت رضایت‌نامه از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس رسمیت ندارد، چنین چیزی غیر قانونی است و رسما اعلام می‌کنم که هیچگونه تعهدنامه‌ای از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دریافت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رحمتی امروز در حاشیه آیین نمادین بازگشایی مدارس در  مدرسه آیت‌الله بهجت(ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز مدارس گیلان با بیش از ۳۶۸ هزار دانش‌آموز آماده آغاز سال تحصیلی جدید شدند و زنگ مدرسه در جای جای استان نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه کرونا و با وضعیت سختگیرانه همه مدارس باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هر روز مدارس بعد از حضور دانش‌آموزان ضدعفونی می‌شوند.

رحمتی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هیچ مشکلی رای دانش‌آموزان پیش نیاید، گفت: در مدارس روستایی که تعداد دانش‌آموزان کمتر است، کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، در مدارس شهری با تراکم بالا دانش‌آموزان گروه‌بندی شدند بخشی از آموزش به صورت حضوری و بخشی هم از طریق شبکه شاد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: درس‌نامه‌هایی تدویت شده و در اختیار معلمین و کارکنان آموزشی قرار گرفته تا بر طبق آن، آموزش‌ها پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: هیچ مدرسه‌ای بدون ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیست و همه مجهز هستند؛ از اولیای دانش‌آموزان هم تقاضا داریم که دانش‌آموزان را بدون ماسک راهی مدرسه نکنند و اگر دانش‌آموزی هم از سلامت کامل برخوردار نیست نیازی به حضور در مدرسه ندارد.

رحمتی افزود: ساعت کلاس‌ها نیز از ۹۰ دقیقه به ۳۵ دقیقه کاهش یافته تا هوای کلاس تهویه شود. هر زمان هم تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس باشد، در آن صورت آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که دریافت رضایت‌نامه از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس صحت دارد؟ تصریح کرد: دریافت رضایت‌نامه از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته بود، رسمیت ندارد، چنین چیزی غیر قانونی است و رسما اعلام می‌کنم که هیچگونه تعهدنامه‌ای از اولیا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دریافت نمی‌شود و مدیر مدرسه در مقابل دانش آموزان مسئول است.

Share