در جریان بازدید از بخش های مختلف شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان رودسر

نگرانی شدید قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران از وضعیت مزارع برنج

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران، با بیان اینکه خانه کشاورز ایران بزرگترین حزب تاریخی ایران است، از عضویت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش این خانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر عنایت الله بیابانی امروز در جریان بازدید از بخش های مختلف شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان رودسر، با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم جوان گرایی در حوزه کشاورزی در سال جهش تولید، انتخاب مدیران خوب و کار آمد را یکی از ابزارهای موفقیت در روند کار و امور دانست.

وی خدمت به مردم را عملی ارزشمند ذکر و افزود: باورها و اعتقادات همه ما خدمت به جامعه‌ بوده و این نگاه دو طرفه است و این برای همه ما باید حایز اهمیت باشد.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران، در بخش دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه علم باید در داخل کشاورزی باشد تا کشاورزی رونق بگیرد، گفت: توجه به این امر مهم مورد تاکید قرار دارد.

بیابانی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت مزارع برنج در سال جاری به واسطه بارش باران و آسیب پذیری کشاورزان از حیث تولید محصول، تصریح کرد: خانه کشاورز ایران در این زمینه تمام همت خود را برای حمایت از کشاورزان به کار خواهد بست و تلاش می کنیم قدم های موثر و سازنده در این مسیر برداریم؛ ضمن اینکه بیمه هم باید وظایف قانونی خود را به خوبی انجام داده و جبران خسارت کند.

وی دو چیز را فاکتور موفقیت کشور برای خدمت به مردم ذکر کرد و آن را در حوزه سلامت مدیریت و توان و انرژی جوانان در عرصه مسئولیت پذیری دانست و ادامه داد: همچنین باید از تجارب افراد با تجربه نیز در فرایند امور استفاده کنیم.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران آموزش را نیاز توسعه کشاورزی دانست و افزود: متاسفانه در این زمینه نتوانسته ایم آن طور که باید نیازهای موجود در سطح کشور را پیاده کنیم.

وی موضوع اهمیت شیر و سلامت آن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر ما بتوانیم روش های عملی دنیا را برای پایین آوردن بار میکروبی شیر داشته باشیم برای ما موفقیت آمیز خواهد بود.

بیابانی با بیان اینکه خانه کشاورز ایران بزرگترین حزب تاریخی ایران است، از عضویت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش این خانه خبر داد.

علیرضا فیروزی، دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان نیز در ادامه، با قدردانی از دومین سفر استانی قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران به منطقه آن را مایه مسرت و نشان از نگاه همه جانبه به توسعه کشاورزی استان ذکر کرد و خواستار تلاش مضاعف جهت اعطای تسهیلات رایگان به کشاورزان خسارت دیده از برنج شد.

وی با بیان اینکه خسارات زیادی به کشاورزان برنجکار به واسطه بارش باران وارد شده است، افزود: مطمئنا این کمک ها التیامی بر زخم کشاورزان خواهد گذاشت. تاکنون قدم های خوبی در راستای توسعه،  تقویت و ارتقای شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان رودسر در ابعاد و اشکال مختلف برداشته شده است و خوشبختانه شاهد تکمیل شدن زنجیره تولید در این شرکت هستیم.

دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان با بیان اینکه زنجیره تولید به نفع دامداران در حال تکمیل شدن است، از افزایش متعارف قیمت شیر از دامداران و پرداخت به موقع مطالبات آنان خبر داد.

فیروزی اضافه کرد: در طی این مدت خدمات قابل توجهی به دامداران ارائه شده و خوشبختانه اعتماد دوسویه بین این تعاونی و دامداران وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان خاطرنشان کرد: استقبال چشمگیری از این شرکت تعاونی از سوی مردم به عمل آمده و روزانه یک تا یک و نیم تن شیر از سوی مردم خریداری می شود. تمامی دستورالعمل های بهداشتی را به واسطه بیماری کرونا انجام می دهیم.

وی حضور اساتید دامپزشکی برای برگزاری کلاس های آموزشی مربوط به تغذیه دام را از دیگر فعالیت های این شرکت دانست که با استقبال دامداران توام بوده است.

فیروزی با بیان اینکه نیازهای دامداران را به خوبی تامین می کنیم، افزود: از لحاظ نهاده های دامی ۲۱ مورد نهاد دامی داریم و هر گونه حمایت لازم باشد انجام می دهیم و تلاش های ما در این زمینه مثمر ثمر بوده است.

وی اعطای ۵۰۰ تن نهاده دامی در ماه و دریافت و جمع آوری میانگین ۱۲ تن شیر خام در روز از دامداران شهرستان و حمایت از ۳۰۰۰ دامدار شهرستان را از دیگر فعالیت های این شرکت تعاونی برشمرد.

Share