معرفی جاذبه های گردشگری کردان

برای اینکه سفر خود در نهایت اطمینان و لذت سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین سامانه اجاره و رزرو ویلا کشور یعنی سایت شب، به انتخاب اقامتگاه مناسب در کردان اقدام بفرمایید.

تهران جمعیت بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد. این تراکم جمعیت باعث می‌شود تا ساکنان پایتخت برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود، همواره به شهرهای اطراف تهران سفر کنند. در این میان «کردان» از جمله این شهرهایی است که به دلیل آب و هوا و جاذبه‌هایی که دارد، مقصد بسیاری از ساکنان تهران است؛ اما قبل از بستن باروبنه سفر، بیایید کمی در مورد جاذبه‌های گردشگری کردان صحبت کنیم.

کردان منطقه‌ای ییلاقی است که در ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است. این منطقه خوش آب و هوا که به تهران نسبت به شمال نزدیک‌تر است، در سال‌های اخیر به مکانی محبوب برای تهرانی‌ها تبدیل شده است تا برای ساعاتی از زندگی شلوغ شهری فاصله بگیرند. برای  اجاره ویلا استخردار در کردان کلیک کنید. جاهای گردشگری کردان به شرح زیر هستند:

کوهنوردی در کردان

از آنجایی که کردان از شرق به کوه‌های طالقان می‌رسد، این روستا مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان نیز است. دو قله به نا‌م‌های «کهار» و «ناز» به ارتفاع ۴۰۵۰ و ۴۱۰۸ در منطقه‌ البرز غربی‌ واقع شده‌اند. این دو قله، علاوه بر اینکه به منظور کوهنوردی مورد توجه قرار گرفته‌اند، جدا کننده دو جاده معروف چالوس و طالقان نیز هستند.

رودخانه زیبای کردان

البته وجود رودخانه کردان که از ارتفاعات کهار سرچشمه می‌گیرد، در سرسبزی و زیبایی طبیعت این منطقه، نقش مهمی دارد. مسیر این رودخانه از شمال شرقی به جنوب غربی است. قطعاً یکی از دلایل حاصلخیزی زمین‌های کردان، وجود این رود است و به همین دلیل باغات میوه زیادی در این منطقه دیده می‌شوند. این باغ‌ها به مکان‌هایی برای جشن‌ها و دورهمی‌های مردم نیز تبدیل شده‌اند که به محبوبیت کردان در میان مردم افزوده است.

پل بانو صحرای کردان

جاذبه‌های زیادی در کردان برای بازدید مسافران وجود دارند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به «پل بانو صحرای کردان» اشاره کرد. در دو کیلومتری این شهر خوش آب و هوا، پل بانو صحرای کردان که در دوران حکومت صفویه ساخته شده است، به چشم می‌خورد. اگرچه تنها بخش‌هایی از این پل باقی مانده‌ است، با این حال از جمله آثار تاریخی مهم منطقه به شمار می‌آید.

برج مقبره

برج مقبره، برجی آجری و مدور است که در فاصله ۸۰۰ متری از روستا واقع شده و به عقیده باستان‌شناسان قدمت آن به دوران سلجوقیان بر می‌گردد و عده‌ای معتقدند که این بنا مقبره امام زاده حسین (ع) است؛ بنابراین این مقبره، بنایی سیاحتی – زیارتی برای بسیاری از گردشگران به شمار می‌آید.

پاراگلایدر در کردان

حال که از جاذبه‌های تاریخی کردان گفتیم، وقت آن است که با یک سایت تفریحی مدرن این منطقه نیز آشنا شوید. پرواز در آسمان همواره یکی از آرزوهای بشر بوده است. به منظور تحقق بخشیدن به این آرزو، تفریحات مدرنی با استفاده از «پاراگلایدر» به وجود آمده‌اند. در واقع پاراگلایدر یک وسیله پروازی است که در چند سال اخیر ساخته شده و تا حد زیادی مورد استقبال دوستداران هیجان و پرواز در آسمان قرار گرفته است. اولین منطقه پروازی کرج، در کردان در سال ۹۶ افتتاح شد. در این منطقه تفریحی، افرادی برای آموزش نحوه استفاده از پاراگلایدر نیز حضور دارند.

اگر قصد سفر به کردان را دارید، در مورد محل اقامت چند گزینه پیش رو دارید

  • می‌توانید با اجاره ویلا استخردار لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید. از آنجایی که ویلاهای زیادی با قیمت‌های مختلف در کردان است، اجاره یک ویلا کار سختی نخواهد بود.
  • می‌توانید یک ویلای شخصی بخرید و آخر هفته‌های خود را در آن بگذرانید.
  • می‌توانید به روشی سنتی و به دور از ویلاهای لوکس در دل طبیعت چادر بزنید و از طبیعت ناب کردان لذت ببرید.

اگر ساکن تهران یا هر شهر شلوغ دیگری هستید، اگر به آثار و بناهای تاریخی علاقه دارید، یا کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای یا تفریحی انجام می‌دهید، یا به فعالیت‌های مدرن مانند پاراگلایدینگ علاقه دارید، اگر به گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت علاقه دارید و اگر فقط می‌خواهید در یک ویلا به دور از هر جایی باشید، کردان برای شما جاذبه‌هایی دارد که قطعاً به آن علاقه‌مند خواهید شد.

همچنین برای اینکه سفر خود در نهایت اطمینان و لذت سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین سامانه اجاره و رزرو ویلا کشور یعنی سایت شب، به انتخاب اقامتگاه مناسب در کردان اقدام بفرمایید.

Share