استاندار گیلان در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان لنگرود؛

مساحت گلخانه‌های گیلان باید تا پایان امسال به ۷۰ هکتار برسد

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی و گل و گیاه از طریق بنادر گیلان گفت: لازم است با افزایش فعالیت ها و پیگیری های مستمر، مساحت گلخانه های استان تا پایان امسال به ۷۰ هکتار برسد که تحقق این امر، جهش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پنجمین روز از هفته دولت با حضور دکتر ارسلان زارع یک واحد پذیرایی با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال در لنگرود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
با افتتاح این مجتمع پذیرایی شش طبقه زمینه اشتغال ۲۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شد.

 همچنین سه گلخانه و هفت پروژه زیربنایی کشاورزی در چاف و چمخاله شهرستان لنگرود، با اعتباری حدود ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ارسلان زارع ظهر امروز (پنجشنبه) همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و در جریان افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستان لنگرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همت و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی، فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان و مشارکت مردم در بخش‌های مختلف؛ پروژه های خوبی در نقاط مختلف استان در فاصله دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی هفته دولت در لنگرود به بهره برداری رسیده، افزود: برای اجرای این طرح ها افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به سبب ظرفیت‌های متعدد شهرستان لنگرود در عرصه های مختلف از جمله تولیدی، صنعتی، گردشگری و نیز خدمات می توان با افزایش فعالیت‌ها و اقدامات فناورانه و همچنین استفاده از فناوری های به‌روز در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، ضمن تثبیت و توسعه اشتغال؛ ظرفیت حداکثری در بخش تولید را رقم زد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در استان، توسعه کشت گلخانه‌ای بوده که افتتاح امروز چند گلخانه در لنگرود نمونه ای ارزشمند از تحقق این مهم است.

وی بیان داشت: به یقین با افزایش فعالیت ها و مدیریت و پیگیری جهاد کشاورزی استان می‌توان مساحت گلخانه های استان را تا پایان امسال به ۷۰ هکتار رساند که تحقق این امر، جهش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

زارع به ظرفیت های استان برای صادرات محصولات کشاورزی و گل و گیاه از طریق بنادر گیلان به کشورهای همسایه شمالی و عرضه آن در بازارهای مصرف نیز اشاره و اضافه کرد: با تمرکز و توجه به این پتانسیل مهم، می توان ضمن تامین ارزش افزوده برای کشاورزان، ارزآوری مطلوبی را برای کشور به ارمغان آوریم.

عکس: ابوالفضل شکری

 

Share