آیت الله رسول فلاحتی؛

مسئولان ظرفیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را به ۱۲ لیتر در ثانیه برسانند

فلاحتی با اشاره به اینکه بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سه لیتر در ثانیه پسماند سراوان رشت بسیار قابل قبول است اما مورد قبول تام نیست، بیان کرد: مسئولان ظرفیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را به ۱۲ لیتر در ثانیه برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اجرای برنامه ای ویژه تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان رشت با حضور شماری از مسوولان استانی و شهرستانی صبح روز پنجشبه ششم شهریور ماه ۱۳۹۹ همزمان با پنجمین روز از “هفته دولت” به بهره برداری رسید.

بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماندهای سراوان اقدامی مبارک و شایسته است

آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماندهای سراوان با خسته نباشید گفتن به مسئولان و مدیران شهرداری رشت اظهار کرد: پس از ساله ها امروز شاهد بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماندهای سراوان رشت هستیم.

وی محیط زیست پاک را مهمترین نیاز انسان عنوان کرد و افزود: پاکیزگی محیط زیست موجب سلامت جسم و روان انسان می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مراکزی که مردم گیلان به ویژه رشت را در ۴۰ سال گذشته آزار می دهد، پسماندهای سراوان و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود است، تصریح کرد: پسماندها تنها معضل استان گیلان نیست بلکه مشکل کشوری و بلکه جهانی محسوب می شود و کارشناسان و متخصصان در این باره تلاش می کنند.

آیت الله فلاحتی محیط زیست سالم را سبب ایجاد فضای مناسب برای زندگی مردم دانست و تصریح کرد: اینکه به مرور همه متولیان برای رفع معضل پسماند قیام می کنند امیدوارکننده است و امیدواریم در آینده شاهد رفع کامل این معضل در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سه لیتر در ثانیه پسماند سراوان رشت بسیار قابل قبول است اما مورد قبول تام نیست، بیان کرد: مسئولان ظرفیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را به ۱۲ لیتر در ثانیه برسانند البته از متولیان در بهره برداری از تصفیه خانه تشکر می کنم زیرا میدان خوبی محسوب می شود که مردم بدانند پسماندهای چه ویرانه ای در حال برطرف شدن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماندهای سراوان رشت را مبارک دانست و گفت: امیدواریم که با کمک همه مسئولان بتوانیم به ظرفیت واقعی برسیم تا این فاجعه بزرگ که پسماندهای سراوان برای مردم گیلان به ویژه مردم منطقه ایجاد کرده از بین برود، اگر چه کافی نیست اما همین قدر خدا را شاکریم و متولیان تلاش کنند تصفیه شیرابه به حد کافی و ظرفیت اسمی خود برسد.

حل معضلات شهری نیازمند کمک همه مسئولان است

علی فتح اللهی تاکید کرد: پسماندها معضل بزرگی برای جوامع بشری محسوب می شوند و عملکرد نادرست مسئولان در این زمینه نیز سبب می شود تبعات آن دوباره به چرخه طبیعت بر گردد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله زیست محیط و پاکیزگی آن در تداوم حیات موجودات زنده گفت: حفظ محیط زیست و مدیریت زباله ها مختص به گروه و یا قشر خاصی نیست، هم از این رو همگان باید در این مقوله کوشا باشند.

فرماندار شهرستان رشت تصفیه سه لیتر درثانیه شیرابه پسماندهای سراوان را بسیار مهم و ارزشمند خواند و افزود: انتظار داریم با ادامه روند فعالیتها، همه شیرابه های موجود در آینده تصفیه شوند.

مهندس فتح اللهی با قدردانی از تلاشهای شهردار رشت در این زمینه و همچنین همراهی دیگر مسئولان مرتبط خاطر نشان کرد: افتتاح فاز نخست این تصفیه خانه به معنای پایان کار نبوده بلکه معنی آغاز کار می دهد.

وی همچنین بر لزوم‌ پیگیری افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی نیز تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند کمک همه مسئولان است و شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام‌ معضلات شهری نخواهد بود.

 لازم است اعتبارات کلانشهر رشت در بخشهای مختلف افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر رشت صبح پنجشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان اظهار کرد: گام نخست برای کاهش آلودگی های زیست محیطی در این کلانشهر برداشته شده است.

فاطمه شیرزاد این گام را بسیار مفید و مثبت توصیف کرد و خطاب به دولتمردان تاکید نمود: دولتمردان باید کمکها و حمایتهای مربوط برای پیشرفت فازهای بعدی این پروژه را افزایش دهند.

وی خواستار تلاشهای بیشتر سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: این نمایندگان باید درجهت جذب اعتبارات ملی و دولتی برای رشت گام بردارند تا طرحهای دیگری که در بستر آماده شدن برای کاهش آلودگی سراوان قرار دارند، اجرایی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت سپس تاکید کرد: سهم اعتبارات رشت در بخشهای عمرانی، بهداشتی و سلامت باید افزایش داده شود.

بسیاری از بدخواهان، از افتتاح فاز اول ناامید بودند

شهردار رشت در آیین افتتاح این تصفیه خانه با قدردانی از مسوولان، مدیران و همه حاضران در این برنامه اظهار کرد: شاید اجرای تصفیه سه لیتر برثانیه شیرابه زباله ها بخشی از کار باشد اما تلاشهای بسیاری به طور مداوم برای اجرای همین بخش از تصفیه خانه صورت گرفته است.

 ناصر حاج محمدی با اشاره به افتتاح فاز نخست تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان گفت: بسیاری از بدخواهان، از افتتاح این فاز نیز ناامید بوده و رفتارهای دلسرد کننده بروز می دادند، اما به لطف خدا این کار پایان پذیرفته است.

وی با قدردانی از حمایتهای وزیر کشور از این‌ پروژه مهم شهر رشت خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز تلاشهای بی دریغی برای به ثمر رسیدن پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله انجام داده اند که جای قدردانی از آنها وجود دارد.

شهردار رشت ضمن بیان سختیها و آلام چندین ساله مردم سراوان برای تحمل تخلیه زباله در این منطقه افزود: بیش از ۵۰ درصد فعالیتهای شهردار رشت برای حل مشکلات مربوط به زباله های سراوان‌ گذشت و اگر حضور مستمر و شبانه روزی نبود، شاید امروز این پروژه به بهره برداری نمی رسید.

حاج محمدی با بر شمردن مشکلات‌ موجود در ساخت این تصفیه خانه گفت: برف، بارندگی های شدید و حتی ویروس منحوس کرونا هم مانع از تلاشها و فعالیتهای شبانه روزی کارگران و مسئولان مجموعه مدیریت شهری نشد.

گفتنی است آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، علی فتح الهی فرماندار شهرستان رشت، محمدرضا احمدی سنگری و سردار آقازاده نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فاطمه شیرزاد و محمدحسن عاقل منش دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین استان، شهرستان، بخش سنگر و سراوان در آیین افتتاح پروژه بزرگ تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان حضور داشتند.

Share