در نشست مشترک مديرعامل شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران بیان شد

فرودگاه رشت ظرفیت افزایش پروازها را دارد | انجام پروازهای صبحگاهی از رشت به تهران

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرودگاه رشت، ظرفیت های هوانوردی و اقتصادی این فرودگاه تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تشریح ظرفیت های اقتصادی گیلان از جمله صنعت گردشگری، منطقه آزاد انزلی و صنایع تجاری، صنعتی و کشاورزی گفت: در سنوات گذشته پروازهای صبح از رشت به تهران برقرار بود، ولی در چند سال اخیر مردم گیلان جهت تردد هوایی از رشت به تهران مشکل دارند و می طلبد این پرواز مجدداً برقرار شود.

کاپیتان برخور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این نشست، مسیر هوایی رشت را سود ده دانست و گفت: با بررسی پروازهای هفتگی تهران به رشت، زمان های پرواز را به تناسب نیاز مردم استان گیلان برنامه ریزی خواهیم کرد و استقرار یک فروند هواپیما در فرودگاه سردارجنگل رشت به عنوان بیس(پایگاه) پروازی از الویت ها خواهد بود.

سید محسن میرحسینی سرپرست اداره کل فرودگاه استان گیلان نیز در این دیدار به ظرفیت های هوانوردی و توزیع پروازهای فرودگاه سردارجنگل رشت اشاره کرد و گفت: این فرودگاه از زیرساخت های فرودگاهی، هوانوردی و سیستم های کمک ناوبری بسیار مناسبی جهت پذیرش پروازها برخوردار است و با بررسی توزیع پروازها در هفته، زمان های متعددی برای پذیرش پروازهای جدید وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما را جهت انجام پروازهای صبحگاهی از نیازهای مردم گیلان دانست و گفت: با توجه به درخواست های مردم گیلان استقرار یک فردند هواپیما در فرودگاه رشت می تواند علاوه بر پروازهای صبحگاهی به مقصد تهران در خصوص پرواز به مقاصد جدید و پروازهای کانکشن(با توجه به ظرفیت های موجود) نیز موثر باشد.

Share