نماینده ولی فقیه در گیلان؛

عده ای را باید با قوه قهریه به مسیر آورد | فساد اداری و بی بندوباری دو منکر مشهود است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: دشمن روی فساد فرهنگی کار می کند زیرا این فساد فرهنگی است که فساد اداری را به وجود می آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد مبارک و پدیده انقلاب است و قوانین آن ریشه در اسلام دارد.

وی به فرمایش امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه تمام واجب ها در کنار امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در مقابل دریا است، اشاره کرد و افزود: ارزش جهاد توصیه به معروف ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سایه بر همه فرائض دارد، تصریح کرد: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از عمده ترین فرائض اسلامی است.

آیت الله فلاحتی به توجه مقام معظم رهبری به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب موج می زند و اگر به این فریضه الهی که تاثیر فراوانی در جامعه دارد توجه می شد، بسیاری از ریزش هایی که امروز مشاهده می کنیم، نداشتیم.

وی ادامه داد: در گذشته به امر به معروف و نهی از منکر بی مهری و بی توجهی شده است در صورتی که این ستاد می تواند سایه بر تمام نهادها و دستگاه ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خودصیانتی و دیگر صیانتی را از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: از جمله آفت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که رانت بازان و باندبازان به آن نزدیک شوند.

آیت الله فلاحتی، جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را عظیم ذکر کرد و یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترویج معروف ها و مقابله با منکرها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مردم نگران منکرها در جامعه هستند، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اولویت بندی منکرها باید منکرهایی که مورد مطالبه مردم است را در اولویت قرار دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، فساد اداری و بی بندوباری های فرهنگی را دو منکر مشهود بین مردم در جامعه عنوان کرد و افزود: مردم متدین و مومن مطالبه گر مقابله با دو منکر مذکور هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه فسادهای کوچک و بزرگ در برخی سازمان ها مردم را به تنگ آورده و خسته کرده است، بیان کرد: دشمن روی فساد فرهنگی کار می کند زیرا این فساد فرهنگی است که فساد اداری را به وجود می آورد.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را میدان جهاد دانست و تصریح کرد: مدت ۲ سال و نیم است که درباره معضل پسماند و آلودگی رودخانه های رشت فریاد می زنیم.

امام جمعه رشت، خواستار ایجاد یک شعبه با قاضی ویژه مربوط به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری گیلان شد و گفت: عده ای را باید با قوه قهریه به مسیر آورد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بستر مردمی امر به معروف و نهی از منکر باید توسط این ستاد در جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: سمن ها و گروه های مختلف مردمی بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تذکر زبانی را اثرگذار ذکر کرد و یادآور شد: شیوه های امر به معروف و نهی از منکر زبانی باید به مردم آموزش داده شود و رسانه ها بهترین عرصه در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز با استفاده از کارشناسان حوزه های علمیه و دانشگاه ها در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: می طلبد نهادهای مختلف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ترویج این دو فریضه الهی همکاری داشته باشند.

راه اندازی شعب آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر گیلان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در دیدار مذکور فعالیت اصلی این ستاد را اشاعه معروف ها و جلوگیری از منکرها عنوان کرد و گفت: راه اندازی سمن ها و گروه های جهادی مطالبه گر از برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز از راه اندازی شعب آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر گیلان خبر داد و بیان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره های استان در سه بخش امر به معروف در کارمندان، امر به معروف نسبت به بعضی فرآیندها که موجب نارضایتی مردم می شود و امر به معروف در بحث قوانین فعال می شود.

Share