رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

طرح هادی برای گیلان مضر بود | دستگاه قضایی در بازنگری و اصلاح آن مصمم است

خلیلی با اشاره به اجرای ناصحیح طرح هادی در استان گیلان و معضلات آن تصریح کرد: طرح هادی علیرغم برخورداری از برخی محسنات، تاکنون برای استان گیلان مضر بوده و لازم است تا با ساماندهی و بازنگری در آن، اصلاحاتی اساسی به ویژه در حدود آن در روستاها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای قضایی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در بازرسی کل استان گیلان برگزار شد.

خلیلی در آغاز سخنان خود در این نشست با بیان رابطه بین اخلاق و دینداری و نظریات مختلفی که پیرامون این دو مقوله مطرح شده است تصریح کرد: مخاطب امام حسین (علیه السلام) در کربلا، گروه و قبیله و مذهب خاصی نیست بلکه مخاطب آن حضرت، کل بشریت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در روز عاشورا امام خطاب به شمر و لشکریان دشمن فرمودند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و اگر با من سر دشمنی دارید چرا به سوی خیام و خانواده من می روید؟» اظهار داشت: این کلام اخلاقی امام حتی در دشمنان آن حضرت نیز اثرگذار بود.

حجت‌الاسلام خلیلی در ادامه افزود: امام حسین (علیه السلام) با استفاده از یک گزاره فرادینی و اخلاقی کل بشریت را خطاب سخن خود قرار دادند و خطاب ایشان خطابی فطری و انسانی بود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه نیز باید با الگو قرار دادن این حرکت و کلام فرادینی امام حسین(ع)، در امر به معروف و نهی از منکر و در جایی که ظرفیت پذیرش مفاهیم دینی در افراد کم است، از پیام های اخلاقی که فطرت انسان را بیدار می کند در راستای هدایت و ارشاد آنان بهره ببریم.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای ناصحیح طرح هادی در استان گیلان و معضلات آن تصریح کرد: طرح هادی علیرغم برخورداری از برخی محسنات، تاکنون برای استان گیلان مضر بوده و لازم است تا با ساماندهی و بازنگری در آن، اصلاحاتی اساسی به ویژه در حدود آن در روستاها صورت گیرد.

وی اجرای ناصحیح طرح هادی در استان گیلان را سبب دست اندازی به منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با وجود برخی مقاومت ها در بازنگری و اصلاح طرح هادی روستاها مصمم است.

گفتنی است در این نشست سیف اله مسرور بازرس کل گیلان گزارشی از عملکرد بازرسی کل استان گیلان در حوزه های مختلف تحت نظارت آن سازمان ارائه کرد که مورد توجه و تقدیر رئیس شورای قضایی گیلان قرار گرفت.

Share