آقازاده مطرح کرد؛

ضرر چای‌کاران گیلانی به دلیل مشکلات فناوری، واردات و نحوه خرید چای تضمینی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم یارانه دولتی، نظارت دولتی و خرید تضمینی چای، به دلیل سوء استفاده‌هایی که در حوزه فناوری، واردات و خرید از چای‌کاران می‌شود همواره کشاورزان متضرر می‌شوند‌، گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از نیاز کشور با چای داخلی تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه چای یکی از موضوع‌های مهم استان گیلان بوده که با گذشت این سالها چای‌کاران هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهارکرد: علیرغم هزینه های دولتی در این‌ حوزه از جمله یارانه دولتی، نظارت دولتی و خرید تضمینی چای، به دلیل سوء استفاده‌هایی که در حوزه فناوری، واردات و خرید از چای‌کاران می‌شود، همواره کشاورزان متضرر می‌شوند‌.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات چای‌کاران از جمله هزینه بالای تولید و قیمت پایین هنگام فروش، گفت: اعلام خرید تضمینی چای با نرخ متناسب می‌تواند چای‌کاران را دلگرم کند، لذا تحقق این مطلب، نیازمند اخد تدابیر عملی از سوی مسئولان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در برنامه ریزی خود برای چای‌کاران دقت لازم داشته باشد، افزود:فقط بخشی از نیاز چای ایران در کشور تولید می شود از این رو، باقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از نیاز کشور با چای داخلی تامین می‌شود، افزود: متاسفانه این ۲۰ درصد قربانی ۸۰ درصد واردات چای شده و بر مشکلات کشاورزان افزوده‌‌ است.

Share