معاون دانشگاه علوم پزشکی:

ضدعفونی واحدهای آموزشی گیلان مستمر پایش می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ضدعفونی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای آموزشی گیلان پایش می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر آبتین حیدرزاده در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه باران گیلان افزود: با توجه به محدودیت های پرسنلی قبل از بیماری کرونا هر ١٠٠ روز کاری یک مدرسه را پایش می کردیم اما اکنون پایش ها فشرده شده و کار گندزدایی مدارس روزانه بررسی و به تهران گزارش داده می شود.

وی با بیان اینکه کار تب سنجی در مدارس بر عهده حوزه بهداشت نیست و در این ارتباط در داخل مدرسه با دانش آموز ارتباطی نداریم، اظهار داشت: اصولا به دنبال تب سنجی نیستیم به دلیل اینکه ویروس ممکن است در کودکان علائمی نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده طی دیروز و امروز، مدارس دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند اما اولیاء و دانش آموزان توصیه ها را آن طور که باید رعایت نکرده بودند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری والدین و ارایه آموزش ها به فرزندان شان اضافه کرد: بسیار مهم است که والدین و دانش آموزان استانداردها و توصیه های پیشگیری از ویروس کرونا را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سامانه ۴۰۳۰ در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به والدین است، اظهار داشت: همواره گفته ایم که خانواده ها در صورت مشاهده علایم سرماخوردگی، فرزندان خود را به مدرسه نفرستند اکنون نیز این آموزش ها را ارایه می دهیم.

وی در ادامه با تشریح وضعیت بیماری کرونا در گیلان بیان داشت: اکنون ٩ شهرستان این استان از جمله آستارا، تالش، بندرانزلی، رودسر، لنگرود، لاهیجان، رشت و غیره در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.

حیدرزاده اظهار داشت: در ابتدای خردادماه ۱۵۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری بودند اکنون این آمار به حدود ۳۵۰ بیمار رسیده است ضمن اینکه ترخیص به این دلیل که بیماران بدحال تر و با وضعیت بدتر مراجعه می کنند، کند شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همگان بیان داشت: استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از ترددهای غیر ضروری باید به طور جدی رعایت شود.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز گذشته همزمان با سراسر کشور برای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز به صدا درآمد.

Share