اطلاع رسانی متناقض به وزارت آموزش و پرورش هم سرایت کرد

سردرگرمی مردم با تصمیمات ناگهانی دولت؛ بالاخره مدارس باز هستند یا نه؟

سلامتی دانش آموزان و خانواده های آنها نباید بازیچه تصمیمات ناگهانی و یکشبه برخی مسئولان قرار بگیرد که با اظهارات متناقض خود مدتهاست زنجیره اعتماد افکار عمومی را پاره کرده اند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که پیش از این وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان عالی رتبه این کشور بارها اعلام کرده بودند که با توجه به شیوع کرونا به جز مناطق قرمز؛ از ۱۵ شهریور دانش آموزان سایر شهرها به مدرسه می روند امروز به یکباره ورق برگشت و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اعلام کرد که دانش‌آموزان  همه مناطق از ۱۵ شهریور در مدارس حضور پیدا کنند.

این اتفاق درحالی رخ داده که حسن روحانی نیز در جلسه هیات دولت تاکید کرد که «اولویت اول ما آموزش حضوری در مدارس است»!

البته این اولین بار نیز که شاهد سردرگمی دولت در اتخاذ تصمیمات واحد و اطلاع رسانی متناقض هستیم و دولت تدبیر و امید در این زمینه رکورد دار است اما برای افکار عمومی و خصوصا والدین دانش آموزان این سوال پیش آمده که به فاصله یک‎روز پس از نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با رسانه ها و آن همه مصاحبه پیش از آن واقعا چه چیزی تغییر کرده که به یکباره آقای وزیر زیر حرف خودش و تمام بخشنامه های ابلاغی می زند و بر حضور دانش آموزان تمام مناطق کشور در مدارس تاکید کرده است!

وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پاسخ دهد که آیا در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا گشایشی صورت گرفته و تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده تا اگر همه چیز خوب است مردم زندگی عادی خودشان را در پیش بگیرند!

شفاف سازی شود که آیا وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی بحث تعلیم و تربیت در این تصمیم گیری نقش داشته است یا اینکه بار دیگر جناب آقای روحانی در راستای سیاست «از شنبه همه چیز به حالت عادی بر می گردد» به شخصه چنین تصمیمی را گرفته است؟!

درحالیکه آقای وزیر مدعی شده سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و دانش‌آموزان در همه مناطق باید در مدارس حضور پیدا کنند؛ حالا نوبت به آموزش و پروش استانها رسیده که در این زمینه اطلاع رسانی دقیق داشته باشند و دستگاه های ناظر نیز باید نسبت به صحت گفته های مسئولان در این رابطه اقدام نمایند چرا که سلامتی دانش آموزان و خانواده های آنها نباید بازیچه تصمیمات ناگهانی و یکشبه برخی مسئولان قرار بگیرد که با اظهارات متناقض خود مدتهاست زنجیره اعتماد افکار عمومی را پاره کرده اند!

Share