استاندار گیلان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان راه اندازی شود

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی استان گفت: لازم است رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشینه درخشان علمی و فرهنگی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان در بسیاری از شاخص های مهم توسعه و پیشرفت کشور اعم از اجتماعی و فرهنگی، تاثیرگذار بوده و در تحولات سیاسی نیز نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه گیلانیان در عرصه سازندگی و توسعه کشور در بسیاری از شاخص ها فراتر از سهم جمعیتی خود عمل کرده اند، ادامه داد: در حوزه آموزش نیز رشته های تحصیلی و مراکز آموزش عالی متعددی در استان شکل گرفته که فارغ التحصیلان آن در کشور رتبه هایی خوبی به خود اختصاص داده اند و در رقابت‌های علمی، المپیادی و جشنواره ها همواره جایگاه ممتازی کسب می کنند.

استاندار گیلان یادآور شد: از همان ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی، شعبه های متعددی از آن در گستره شرق تا غرب گیلان فعال شد و در بسیاری از رشته‌های تحصیلی به تربیت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت.

وی با اشاره به تولید مقالات و انجام پژوهش های فناورانه از سوی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در استان گفت: مطالبات مردم و مسئولان از دانشگاه آزاد بعنوان بزرگترین دانشگاه دنیا فراتر از کارکردهای امروز بوده و لازم است فعالیت های این دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل ۳ و ۴ هدایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان خاطرنشان کرد: راه اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد استان، امری لازم است و می توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در این مسیر بهره گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مراودات فرهنگی و ارتباطات خوب سیاسی و اقتصادی گیلان با کشورهای همسایه شمالی ، با راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان؛ طی مدت کوتاهی شاهد جهش علمی در این بخش باشیم.

استاندار گیلان به کیفیت آموزش دانشگاه آزاد در جریان شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد حفظ کیفیت در امر آموزش در دانشگاه آزاد بودیم که قابل تقدیر است.

** آمادگی دانشگاه آزاد برای راه اندازی رشته‌های پزشکی، آموزش پرستاری، دامپزشکی و صنایع دستی در گیلان

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد کشور نیز اظهار داشت: گیلان از استان های دارای پیشینه فرهنگی دیرینه است.

وی تفاوت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها را در رویکرد و کارکرد آن دانست و گفت: دانشگاه آزاد جهت گیری های خود را متناسب با نیاز مردم در نقاط مختلف کشور تنظیم می کند.

طهرانچی از آمادگی دانشگاه آزاد برای ایجاد رشته های پزشکی، آموزش پرستاری ، دامپزشکی و صنایع دستی متناسب با زیست بوم منطقه در استان گیلان خبر داد .

وی خاطرنشان کرد: جایگاه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در گیلان خالی است و باید این خلا پر شود.
وی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در گیلان را گامی در مسیر توسعه فعالیت‌های پژوهش محور و فناورانه در این استان دانست و گفت: باید مطالعات این بخش را به سمت و سوی اشتغال، مهارت آموزی و تولید ثروت سوق دهیم.

وی توسعه کیفی هوشمند در امر آموزش را از جمله اهدافی دانست که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

Share