مدیرعامل شستا خبر داد:

رایتل و ۱۵ شرکت تابعه شستا بورسی می‌شوند

مدیرعامل شستا گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) و هلدینگ مالی شستا (صباتامین)، سیمان تامین، تامین سرمایه امین و ملارد شیر تاکنون عرضه اولیه شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عرضه‌های اولیه شستا در سال ۹۹، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۷۰ درصد از ارزش عرضه‌های اولیه بازار سرمایه، شستا و شرکت‌های تابعه شستا بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ در راستای ساماندهی و اصلاح پرتفوی و شفافیت بیشتر گام‌های موثری برداشته‌ایم، تصریح کرد: شرکت‌های صدرتامین (هلدینگ فلزی- معدنی شستا)، ژلاتین کپسول، ره‌آورد تامین، پخش هجرت، توزیع داروپخش، کلرپارس و سیمان ساوه، در سال ۱۳۹۸ عرضه شد که ۳۶ درصد عرضه‌های اولیه بازار سرمایه را در سال ۹۸ تشکیل می‌داد.

وی به جزییات عرضه‌های اولیه انجام شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون اشاره کرد و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صباتامین (هلدینگ مالی شستا)، سیمان تامین (هلدینگ سیمانی شستا)، تامین سرمایه امین و ملارد شیر تاکنون عرضه اولیه شده اند و در عرضه‌های اولیه همه شرکت‌های فوق، رکورد مشارکت مردم توسط این شرکت‌ها به دست آمد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، از ادامه روند برنامه‌ریزی برای بورسی‌شدن و مردمی شدن اقتصاد در شستا اشاره کرد و افزود: رایتل (هلدینگ خدمات ارتباطی شستا)، شرکت زغال‌پروده طبس، هامون شمال، صنایع عمومی، شیمی‌بافت، چوب خزر کاسپین، محصولات کاغذی لطیف، کارگزاری صباتامین، سیمان آبیک، آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، نخ‌تایر صبا، افق‌تامین انرژی طوس، پخش دارویی اکسیر و سابیر (شرکت پیمانکاری شستا)، از جمله شرکت‌هایی هستند که در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ بورسی خواهند شد.

رضوانی‌فر در خصوص بورسی شدن ستاره خلیج‌فارس نیز گفت: با همکاری سایر سهام‌داران اقدامات فشرده‌ای در حال انجام است و به زودی اخبار خوبی در این زمینه به صورت مستقل و مبسوط ارائه می‌کنم.

Share