جلال چراغپور با اشاره به قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران:

دلالان عامل اصلی ورشکستگی فوتبال ایران هستند| نمی‌شود از برخی نعمت‌ها، خود را محروم کرد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ما ابتدای دوران ورشکستگی‌ را پشت‌سر می‌گذارد و معتقدم برخی بنگاه‌های نقل و انتقالاتی بازیکن و دلالان، عامل اصلی این ورشکستگی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلال چراغپور در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران، اظهار داشت: تعامل در فوتبال باعث پیشرفت می‌شود. اینکه بازیکن و مربی خارجی در لیگی حضور داشته باشند، باعث می‌شود تا بیشتر فوتبال یک کشور به سمت جهانی شدن برود و در نهایت این موضوع منجر به پیشرفت فوتبال یک کشور می‌شود.

وی افزود: زمانی فوتبال ژاپن بیشتر بازیکنان پا به سن گذاشته برزیل را جذب کرد و همین موضوع موجب شد تا فوتبال ژاپن  پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ژاپن هم توانست با تاثیر از آن زمان فوتبالش را به قله آسیا برساند چرا که همان افراد هر کدام توانستند تجربه‌هایشان را به ژاپنی‌ها منتقل کنند و تا سالیان سال این تاثیر در فوتبال ژاپن وجود داشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در قطر هم می‌بینیم که بازیکنانی مانند ژاوی، مانژوکیچ و بسیاری دیگر از ستارگان مطرح فوتبال دنیا را به خدمت می‌گیرد و نتیجه آن هم موفقیت این تیم در جام ملت‌های آسیا بود. در فوتبال حرفه‌ای دنیا نمی‌شود از برخی نعمت‌ها، خود را محروم کرد. با این قانون فوتبل ما پَس رفت خواهد کرد.

چراغپور در خصوص افزایش رقم قرارداد بازیکنان داخلی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم روی بازیکن قیمتی بگذاریم، اما باید خود را به فوتبال روز دنیا نزدیک کنیم. وقتی یک قانون تصویب می‌شود باید تبعات آن را هم در نظر گرفت. وقتی شما ابزار لازم را ندارید، پس باید برای رقابت ابزار خود را به هر نحوی حفظ کنید. مثالی در این خصوص می‌زنم؛ خودروی شما در بیابانی بنزین تمام می‌کند آنگاه حاضر هستید هر مبلغی را برای تهیه سوخت پرداخت کنید.

وی اضافه کرد: برانکو روزی به پرسپولیس آمد و روزی هم این تیم را ترک کرد، اما تا سالیان سال پرسپولیس می‌تواند از تاثیر حضور این مربی بهره‌برداری کند. در استقلال همه از بازی هجومی و خوب تیم تعریف می‌کردند و این تاثیر حضور استراماچونی بود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: در مجموع اگر نگاه کنیم فوتبال ما ورشکسته است. البته ابتدای دوران ورشکستگی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد. فوتبال ما به جای سوددهی، ضرر می‌دهد و در این شرایط سرمایه‌گذاران هم از وارد کردن پول در این صنعت می‌ترسند. با این حال امیدوارم روزهای خوب فوتبال ایران را شاهد باشیم و بتوانیم با تیم‌های خوب خارجی در میدان‌های بین المللی رقابت کنیم.

Share