رئیس کل دادگستری گیلان:

دستگاه قضایی مطلقا اجازه فروش و مزایده اموال کارخانه‌ها را صادر نخواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست کمیته استانی پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضا گفت: دستگاه قضایی مطلقا اجازه فروش و مزایده اموال کارخانه‌ها را صادر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیته استانی پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست ضمن اشاره به آیات قرآن با موضوعات اقتصادی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی یک جامعه دینی، نقش تعیین کننده ای در گرایش مردم به اعتقادات مذهبی خواهد داشت.

خلیلی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی کار و تلاش و فعالیت اقتصادی شکل دهنده هویت جامعه است و سبب ارتقا جایگاه دین در اجتماع می شود چنانکه اگر در زمینه رفاه و معیشت نقص و کمبودی بوجود آید، در اعتقادات مذهبی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست پس از استماع نظرات کارشناسان پیرامون مشکلات پدید آمده برای یکی از واحدهای تولیدی در استان گیلان که با حضور مدیرعامل این کارخانه نیز همراه بود اظهار داشت: دستگاه قضایی مطلقا اجازه فروش و مزایده اموال کارخانه ها را صادر نخواهد کرد ضمن آنکه تولیدکنندگان مکلفند برنامه های عملیاتی خود را برای از سرگیری روند تولید کارخانه ظرف مدت معین ارائه نمایند.

سید مهدی فلاح‌میری، دادستان مرکز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضایی حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان واقعی است تصریح کرد: حمایت دستگاه قضایی از تولید بر محور عدالت، انصاف و اجرای قانون است.

فلاح‌میری در ادامه افزود: مسلما عملکرد تولیدکنندگانی که با وجود دریافت تسهیلات و اخذ زمین به قیمت دولتی با سوءاستفاده حتی اصل مبلغ تسهیلات دریافتی را بازپرداخت نکنند و با سوء مدیریت موجبات تعطیلی واحد مذکور را فراهم نمایند مصداق بارز اخلال در نظام تولید است و این اشخاص مورد حمایت و اعتماد دستگاه قضایی نخواهند بود.

Share