مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان؛

در پیش‌بینی‌های اولیه سیلاب ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرستان تالش خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه سیلاب ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرستان تالش خسارت وارد کرد گفت: سیلاب تعدادی از پل‌ها و منازل روستایی مردم را تخریب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان تالش را تشریح کرد و با بیان اینکه نهاد‌های امدادرسان برای عادی شدن شرایط در منطقه تلاش زیادی را انجام دادند اظهار داشت: تمام مسیرهای اصلی شهری و روستایی شهرستان تالش که به علت جاری شدن سیل و رانش بسته شده بودند باز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد سیل اخیر چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرستان تالش خسارت وارد کرده باشد عنوان کرد: پل‌های اصلی منطقه چوبر و اسالم تالش که با رسوبات سیل مسدود شده بود باز شده و در حال حاضر شرایط در شهر تالش عادی شده است.

مرادی بارش چهار ساعته باران به میزان ۲۴۰ تا ۲۸۰ میلی‌متر در ارتفاعات و دامنه‌های تالش که موجب بروز سیلاب در این شهرستان شد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان جریان آب، برق و گاز تمام مناطق سیل‌زده تالش به جز ۶ روستا وصل است و مشکل مناطق باقیمانده هم به‌زودی برطرف می‌شود.

وی رفع انسداد محورهای فرعی و روستایی را لازمه ادامه کار دستگاه‌های خدماتی برای رفع مشکلات ناشی از سیلاب عنوان کرد و افزود: بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی متوسط بارش سالانه کشور حدود ۲۴۰ میلی‌متر است در حالی ‌که در چهار ساعت شاهد بارش بسیار شدید باران به مقدار ۳۰۰ میلی‌متر در تالش بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بازدید میدانی خود از روستاها و مناطق سیل‌زده تالش و دادن دستوران لازم برای کمک به مردم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: استاندار گیلان نیز با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تماس تلفنی برقرار و یک خط اعتباری ویژه برای کمک به سیل‌زدگان شهرستان تالش درخواست کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه هنوز برآورد نهایی و قطعی از میزان دقیق خسارت‌های سیل در تالش انجام نشده و این اطلاعات به‌زودی پس از جمع‌بندی گزارشات به اطلاع عموم می‌رسد اظهار داشت: سیلاب در شهرستان تالش ۲ پل روستایی را تخریب کرد و به ۳ پل اصلی شهر تالش نیز خسارت‌هایی را وارد کرده است.

وی برنامه‌ریزی مدیریت بحران استانداری گیلان برای حفظ امنیت خانه‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها وجود داشت را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برخی از منازل حاشیه رودخانه‌ها دچار خسارت‌هایی شده‌اند ابراز داشت: ۳ منزل روستایی در تالش به شکل ۱۰۰ درصد تخریب شدند و ۸ خانه دیگر نیز ۵۰ درصد آسیب دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از آمادگی فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها برای مواجهه با بارش شدید باران در غرب استان را طبق هشدارهایی که توسط هواشناسی و مدیریت بحران داده شده بود سخن گفت و افزود: تمام تلاش ما این است که قبل از وقوع حوادث مترقبه و با اتخاذ تمهیدات لازم از حجم خسارت‌های وارده کاسته شود.

Share