نماینده ولی فقیه در گیلان؛

در طول ۴۲ سال عمر انقلاب به اندازه ۱۰۰ سال در کشور خدمت رسانی شده است

رئیس کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گیلان، همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را به معنای نجات کشور عنوان کرد و گفت: بنیه های علمی، تقوایی، معنوی و ارزشی انسان در دوران کودکی شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس دبیرخانه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور با قدردانی از سخنان مقام معظم رهبری با وزیر و مدیران آموزش و پرورش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره آموزش و پرورش حق مطلب را ادا کردند.

وی بر همت همه جانبه مسئولان مبنی براینکه نوجوانان و جوانان را ارزشی تربیت کنند، تاکید کرد و افزود: تلاش آموزش و پرورش مبنی بر تربیت نوجوانان و جوانان ارزشی و گوش به فرمان رهبری ملموس است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق های خوبی در آموزش و پرورش داریم، تصریح کرد: می طلبد مجموعه فرمایش های مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان منشور برای آموزش و پرورش تبیین شود.

آیت الله فلاحتی به فرمایش امام(ره) مبنی براینکه معلمی شغل انبیا است، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از مقام معلم تمجید کردند و فرمودند دولت باید به معیشت معلمان توجه داشته باشد ضمن اینکه نسبت به مهدکودک ها و پیش دبستانی ها دغدغه داشتند.

وی، تزکیه را مقدم بر تعلیم دانست و بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها در آموزش و پرورش بیشترین بودجه را برای مهدکودک و پیش دبستانی هزینه می کنند زیرا دنبال این هستند که برای جامعه خود انسان بسازند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خمیرمایه انسان در مهدکودک و پیش دبستانی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولیت و وظیفه مربی مهدکودک و پیش دبستانی از معلم مهم تر است.

آیت الله فلاحتی، خواستار توجه به مربیات مهدکودک ها و پیش دبستانی شد و اظهار کرد: بنیه های علمی، تقوایی، معنوی و ارزشی انسان در دوران کودکی شکل می گیرد بنابراین نباید به دو رکن آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نباید بی توجهی شود.

وی به گلایه مقام معظم رهبری نسبت به مهدکودک ها اشاره کرد و یادآور شد: مهدکودک ها در ایران رها شده است بنابراین مربیات را از خانواده های سالم جذب کنید.

رئیس کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گیلان با اشاره به اینکه معاونت های پرورشی باید به طور مستمر بر مهدکودک ها و پیش دبستانی ها نظارت داشته باشند، بیان کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است و نباید بنشینیم دیگران برای ما نسخه تربیتی بپیچند زیرا در این باره مبنای دینی کم نداریم و نیازی به فرهنگ های غربی نیست.

آیت الله فلاحتی، شاکله انقلاب اسلامی را الگوی رهایی بخش در دنیای امروز ذکر کرد و افزود: به اذعان همه بزرگان بدنه آموزش و پرورش سالم است و می تواند دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموز سر کلاس و دیدن چهره معلم بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: فضای مجازی نمی تواند جای معلم را بگیرد ضمن اینکه تمام شیوه نامه های بهداشتی در مدارس عملیاتی شده است.

امام جمعه رشت به فعالیت طلاب جوان سربازمعلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش شود این نیروها در آموزش و پرورش جذب شوند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: امروزه دو مرکز آموزشی حوزه و آموزش و پرورش همدیگر را درک کردند.

وی ادامه داد: معلمان دانش اموزان را انقلابی تربیت کنند زیرا دشمن با جنگ روایت ها، ترکیبی و نرم تلاش می کند آینده را به دست افراد بی رگ و ریشه دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی به اندازه ۱۰۰ سال در کشور خدمت رسانی شده است، اظهار کرد: بیان ارزش های انقلاب برای دانش آموزان اثرگذار است.

ایت الله فلاحتی بر انتقال ارزش های انقلاب به دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: کسی که انقلابی فکر کند، انقلابی سخن بگوید و انقلابی رفتار کند فاتح تمام میدان ها است بنابراین معلمانی باید انتخاب شوند که انقلابی باشند.

حضور روحانیت کنار آموزش و پرورش در امر تربیت بسیار اثرگذار است

دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور نیز در جلسه ویدئوکنفرانس مذکور ویروس کرونا را از دغدغه های مسئولان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: ناچاریم ارتباط مجازی با دانش آموزان داشته باشیم و ناخودآگاه موضوع آموزش اولویت پیدا می کند که از طریق شبکه شاد انجام می شود.

علیرضا حاجیان زاده با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده تربیت در اولویت دوم قرار گیرد، بیان کرد: تمام تلاش دست اندرکاران این است که سهم تربیت در مدارس مغفول واقع نشود زیرا به نظر می رسد حضور روحانیت در کنار آموزش و پرورش در امر تربیت بسیار تاثیرگذار است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی طرح تربیتی امین در شبکه شاد خبر داد و تصریح کرد: باید تلاش مضاعف داشته باشیم تا نیاز دانش آموزان مبنی بر تربیت دینی را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه ویدئوکنفرانس مذکور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امیدواریم با کنترل ویروس کرونا بتوانیم دانش آموزان در مدارس حضور فیزیکی داشته باشند.

محمد رحمتی با بیان اینکه اعزام روحانیون به مدارس از آرزوهای فلبی ما است، تصریح کرد: در تلاش هستیم به لحاظ ترویج آموزه های دینی در مدارس بتوانیم موفقیت هایی را کسب کنیم.

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه برادران گیلان نیز در جلسه ویدئوکنفرانس مذکور با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات دانش آموزان از جمله برنامه های مبلغان حوزه های علمیه است، اظهار کرد: امیدواریم در شبکه شاد بتوانیم پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشیم.

Share