عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد:

در بحث کلاس‌های حضوری تجدیدنظر شود|خانواده‌ها توان خرید لوازم بهداشتی را ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی مدیران توان لازم برای اداره مدارس در شرایط کرونایی را ندارند گفت: نمی‌توان از دانش‌آموزان به ویژه محصلان پایه‌های ابتدایی انتظار داشت که به شکل کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، خلیل بهروزی‌فر با اشاره به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش و بیان اینکه باید در بحث برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس تجدیدنظر شود اظهار داشت: مدارس به ویژه مدارس استان گیلان به هیچ عنوان شرایط لازم را برای رعایت کامل پروتکل‌ها ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شرایطی که هم‌اینک در گیلان از حیث شیوع کرونا حاکم شده و وضعیت قرمز ۹ شهرستان آن را مورد نگران کننده خواند و عنوان کرد: به علت ورود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به گیلان شیوع کرونا در استان روند افزایشی به خود گرفته و موج جدیدی را در استان ایجاد کرده است.

بهروزی‌فر عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا را از دیگر مواردی که باعث شیوع مجدد کرونا در گیلان شده تلقی کرد و با بیان اینکه رسانه‌ها باید در این حوزه ورود کنند افزود: آگاهی بخشیدن به مردم در مورد استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور اهمیت فراوانی در این برهه از زمان دارد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان را ضعیف توصیف کرد و با اشاره به اینکه در بسیاری مواقع مردم در تجمعات بدون فاصله‌گذاری  اجتماعی و استفاده از ماسک دیده می‌شوند تصریح کرد: مدارس هم از این امر مستثنی نیستند و امروز با توجه به بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش‌آموزان خانواده‌ها به شدت نگران هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس رعایت پروتکل‌ها در مدارس گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان این امر برای آموزش و پرورش در استان به علل مختلفی امکان‌پذیر نیست ابراز داشت: با یقین می‌گویم که بحث ضدعفونی کردن میز و نیمکت‌ها، کلیه کلاس‌ها و فضای عمومی مدارس آن هم به شکل روزانه قابلیت انجام ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فراخوان دانش‌آموزان به مدارس را به صلاح ندانست و با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید در این راستا تمهیداتی بیاندیشد، عنوان کرد: بنده و بسیاری از نمایندگان مجلس تذکرات لازم را در این مورد به وزیر آموزش و پرورش دادیم و خواستار شدیم که حتماً در بحث کلاس‌های حضوری تجدیدنظر شود.

بهروزی‌فر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس آن هم در یک فضای بسته را با توجه به شرایط حال حاضر شیوع کرونا عملی مخاطره‌آمیز اعلام کرد و گفت: نمی‌توان از دانش‌آموزان به ویژه محصلان پایه‌های ابتدایی انتظار داشت که به شکل کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند و بدون شک خواه ناخواه مشکلاتی در این زمینه پیش می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها توان مالی لازم برای خرید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و وسائل بهداشتی برای دانش‌آموزان آن هم به شکل روزانه را ندارند، تصریح کرد: بدون شک دانش‌آموزان و اولیاء آنان در این شرایط با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند و اگر تنها یک مورد ابتلاء به کرونا در مدرسه‌ای اتفاق بیافتد دامنه آن گسترده خواهد بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس فراهم آوردن امکان آموزش غیرحضوری با استفاده از شبکه شاد و حل و فصل مشکلات آن را خواستار شد و عنوان کرد: معلمان و مدیران مدارس هم توان لازم برای اداره مدارس را در این شرایط کرونایی ندارند بنابراین محتوای درسی باید از طریق فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی گسترش دامنه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی در سطح کشور و به‌ویژه گیلان از یک طرف، رفع نواقص موجود در این زمینه و تعریف روش‌های متنوع برای ارائه محتوای آموزشی به دانش‌آموزان را خواستار شد و گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گیلان به چشم می‌خورد و این موضوع به دغدغه همه تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خود دانش‌آموزان هم با حالت استرس در سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تبعات این موضوع را در حوزه آموزش و پرورش بسیار سخت و زیان‌آور تلقی کرد و اظهار داشت: به عقیده بنده برقراری کلاس‌های حضوری در مدارس در این شرایط نه‌تنها مفید نیست بلکه خطرآفرین هم است.

Share