مدیرکل مدیریت بحران گیلان در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی باران به کشاورزان | تفاهم با وزارت جهاد برای پرداخت خسارت

مرادی با اشاره به برآورد جهاد کشاورزی گیلان از میزان خسارت وارده به دیارمیرزا گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به اداره کل مدیریت بحران گیلان خسارت گزارش شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در رابطه با خسارت بارشهای تابستانی اخیر اظهار کرد: طی دو هفته گذشته استان گیلان شاهد بی سابقه ترین بارش های چند دهه اخیر بوده است.

مرادی با بیان اینکه از لحاظ شدت و میزان بارش شاهد بارندگی قابل توجهی بوده ایم، افزود: حدود ۴۰۰ میلی متر در مناطق شرقی و ۱۰۰ میلی متر در مناطق غربی گیلان بارش داشته ایم و شدت بارش ها نیز در فصل گرم سال و در حالی که روستائیان مشغول برداشت برنج بودند و سبب شده که شاهد ورس شالیزارها باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به ورس ۶۰ درصد از شالیزارهای گیلان گفت: این اتفاق سبب شد که مزارع باتلاقی شوند و کشاورزان برای برداشت برنج با محصولات عدیده ای رو با رو شوند و به تبع آن به دلیل عدم امکان برداشت مکانیزه، نرخ دستمزد روزانه کارگران نیز بالاتر رفت و حتی در برخی شهرستان ها به ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان در روز رسید.

مرادی با اشاره به برآورد جهاد کشاورزی گیلان از میزان خسارت وارده به دیارمیرزا گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به اداره کل مدیریت بحران گیلان خسارت گزارش شده است.

وی با اشاره به گفتگوی استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی و اعزام دو نماینده ویژه جهاد به استان گیلان گفت: برای پرداخت خسارت به کشاورزان در چند بند به تفاهم رسیده ایم.

مرادی از استمهال و بخشودگی وام ها خبر داد و گفت: در برخی نقاط که خسارت زیادی وارد شده درخواست کمک بلاعوض کرده ایم و نامه ای نیز برای گزارش به دکتر نوبخت ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران با بیان اینکه از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان بالای ۳۵ درصد بیمه بوده اند، افزود: باتوجه به ارزیابی صورت گرفته از ۱۶ شهریور به بعد پرداخت خسارت آغاز می شود.

مرادی با بیان اینکه به حوزه ابنیه و تاسیسات نیز خسارتی وارد شده‌است، گفت: باتوجه به بازدید مدیریت بحران کشور امیدواریم که خسارت وارد آمده در آینده نزدیک پرداخت شود.

Share