در جلسه شورای اداری آستارا مطرح شد:

حیران متعلق به آستارا بوده، هست و خواهد بود | صداوسیمای گیلان به حیران توجه کند

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس اظهار داشت: حیران مال آستارا بوده، هست و خواهد بود و در روز یکشنبه در مجلس به این قضیه اعتراض خواهم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

جوانان تحصیلکرده آستارایی نباید خانه‌ نشین باشند

نماینده مردم آستارا در مجلس در این جلسه با اشاره به توان و ظرفیت این شهرستان در تمام حوزه‌ها گفت: در کنار تمام ظرفیت‌ها از جمله مرزهای فعال ریلی، دریایی و زمینی متاسفانه آستارا دارای نرخ بیکاری دو رقمی است و نباید جوانان تحصیل کرده آستارایی خانه نشین باشند.

غلامرضا مرحبا گفت: کتاب‌های آموزشی مدارس باید بدون اشتباه و مشکل باشد و تحریف بدیهیات در کتاب‌های مدارس بسیار زشت است، این اشتباهات واقعیات را عوض نمی‌کند ولی حساسیت‌ها را افزایش می دهد.

وزارت آموزش و پرورش تضمین عدم تکرار اشتباه بدهد

مرحبا ادامه داد: حیران مال آستارا بوده، هست و خواهد بود و در روز یکشنبه در مجلس به این قضیه اعتراض خواهم کرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش تضمین عدم تکرار این اشتباه را باید بدهد و تقویت فرهنگ آستارا باید اولویت مسئولان گیلان باشد.

مرحبا ادامه داد: آستارا پایگاه مومنان کشورهای دیگر هم هست، چرا باید در روستای چلوند مردم روی خاک عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام را انجام بدهند؟ تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید در اولویت باشد.

توجه دولت به رونق اقتصاد بندری آستارا

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به توجه به پتانسیل‌های بندر آستارا گفت: توجه به اقتصاد پایدار بندری آستارا در اولویت فرمانداری قرار دارد و منطقه ویژه اقتصادی آستارا با ایجاد ارزش افزوده کالاهای وارداتی و توجه به صادرات و واردات رونق اقتصادی شهرستان را افزایش می‌دهد.

عباس صابر با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به تکریم ارباب رجوع هستند در این خصوص هیچ عضوی را نمی‌پذیرم.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر توجه به سلامت دانش آموزان در مدارس گفت: رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارد تا بتوانیم ابتلای به این بیماری را در سطح شهرستان کاهش دهیم.

صداوسیمای گیلان به حیران توجه کند

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به سومین حضور آیت‌الله فلاحتی در سومین سال فعالیت ایشان در گیلان به عنوان نماینده ولی فقیه گفت: این حضورها نشان دهنده اهمیت آستارا برای ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به اتحاد، همدلی و همبستگی مسئولان شهرستان گفت: برادری مسئولان آستارایی باعث رفع مشکلات مردم شده و اختلاف و تفرقه به ضرر مردم است.

حافظ‌نیا با انتقاد از حاشیه پردازی برخی مسئولین برای گیلان گفت: عده‌ای خواسته یا ناخواسته هرازگاهی بدون توجه به برخی مسائل حواشی را برای مردم گیلان به وجود می‌آورند و در پایتخت کشورمان تهدیداتی را برای گیلانیان دارند.

وی ادامه داد: اتفاق پیش آمده در فصل پنجم کتاب حسابان پایه دوازدهم توسط وزارت آموزش و پرورش مردم آستارا نگران کرده است و از آیت الله فلاحتی خواهش می‌کنیم تذکراتی را به وزیر آموزش و پرورش داده تا مقابل تحریک حساسیت‌های قومی گرفته شود و مدیران کل صداوسیمای گیلان باید به این مسئله ورود کرده تا این منطقه از استان به خوبی پوشش داده شود.

حضور ۲۵ گروه جهادی در ایام کرونا

به گزارش دیارمیرزا، فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های سپاه در دوران کرونا گفت: ۲۵ گروه جهادی در ایام کرونا سازماندهی شده‌اند و تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی با همکاری خیرین و مسئولان توسط بسیجیان برای مقابله با کرونا انجام شد.

سرهنگ قنبری ادامه داد: در بحث تدفین اموات کرونایی از روز اول در کنار مردم حضور داشتیم و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا امروز بین نیازمندان واقعی گوشه‌ای از خدمات عزیزان است.

وی افزود: تهیه و توزیع لوازم و تحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند، گندزدایی و ضدعفونی محوطه مساجد در ماه محرم گوشه ای از اقدامات بسیجیان است در و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی، آستارا در این خصوص خودکفا شده است.

قنبری در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شعار امسال “ما قوی هستیم” است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه های این هفته را با شکوه هر چه تمام تر برگزار خواهیم کرد.

فرمانده سپاه آستارا ادامه داد: ۷۰ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس با محور های آموزشی، فرهنگی، هنری، عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه گفت: از اول بهمن ۹۸ تا خرداد ۹۹ ۸۴۰۰۰ تب سنجی و بیماری آبی را در مرز آستارا انجام دادیم و ۱۱۰۰ بیمار کرونایی را بستری و تحت درمان قرار دادیم و همچنین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق خیران کمک‌های نقدی و غیر نقدی به بیمارستان شهید بهشتی آستارا داشتیم.

Share