واکنش به مرحبا به یک اقدام آموزش و پرورش؛

حیران جزو آستارا و متعلق به گیلان است | از افراد کم سواد برای تدوین کتب درسی استفاده نشود

نماینده آستارا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حیران جزو آستارا و متعلق به گیلان است به دیارمیرزا گفت: چنین نوشته هایی تاثیری بر آنچه که متعلق مردم گیلان است، نخواهد گذاشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اتفاق تاسف انگیز در کتاب حسابان پایه دوازدهم که گردنه حیران را متعلق به اردبیل دانسته اند، گفت: خیلی جای تاسف است که چنین اشتباهی در کتاب آموزشی دانش آموزان مشاهده می کنیم.

غلامرضا مرحبا گفت: انتشار چنین مطالبی آنقدر غلط، بی پایه و اساس است که انگار در کتاب حسابان عنوان کنند ۲ در ۲ می شود ۱۸.

وی افزود: بنده از آموزش و پرورش می خواهم که هرچه سریعتر این اشتباه فاحش را تصحیح کند و تضمین بدهد که دوباره شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.

مرحبا افزود:آموزش و پرورش باید بسیار دقت کند که چنین اشتباهاتی را انجام ندهد و با احساسات مردم و جوانان و کودکان بازی نکند.

وی با بیان اینکه ما فرض بر این می گذاریم که عمدی در این مسئله نبوده و از روی کم سوادی بوده است،گفت: نباید از افرادی که سواد مناسب ندارند در تنظیم کتاب های درسی استفاده کنند اگر چنین اشتباهی در رمان و کتاب دیگر رخ بدهد شاید زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما در کتاب آموزشی که کتب رسمی و درسی در مدارس استفاده می شود چنین اشتباهی بسیار مایه تاسف است.

نماینده آستارا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حیران جزو آستارا و متعلق به گیلان است به دیارمیرزا گفت: چنین نوشته هایی تاثیری بر آنچه که متعلق مردم گیلان است، نخواهد گذاشت. کشور دارای تقسیمات درست و مشخصی است و مرزهای استانها کاملا دقیق نشان داده شده است اما سوال اینجا است که چرا ما باید اطلاعات غلط به دانش آموزان بدهیم ؟

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کتاب های درسی اشتباهات عجیبی اتفاق افتاده است، گفت: بنده نه به عنوان نماینده بلکه بعنوان اولیا دو دانش آموز خیلی نگران می شوم در مورد اینکه اطلاعاتی که به دانش آموزان می دهند آیا درست است و می توان به آن مطالب اعتماد کرد؟ وقتی اطلاعات غلط به دانش آموزان داده می شود در ذهن خام آنها این مطالب غلط حک می گردد، این مسئله باعث نگرانی است و قابل جبران نخواهد بود.

گفتنی است، در فصل پنجم کتاب حسابان(۲) پایه دوازدهم در پی نوشت تصویر منتشر شده از گردنه حیران از این منطقه زیبا به عنوان استان اردبیل نام برده شده است. درحالیکه براساس تقسیمات کشوری گردنه حیران متعلق به شهرستان آستارا و استان گیلان است.

Share