معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت؛

جمع آوری ۲۵۵ متکدی توسط شهرداری رشت | بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند

علیزاده به نقش مهم مردم در جلوگیری از پدیده تکدی گری اشاره کرد و افزود: مردم بدانند بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و آن ها از سادگی مردم سواستفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رضا علیزاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گفت وگوی زنده رادیویی با برنامه “شهر ما” پیرامون جمع آوری وساماندهی متکدیان خیابانی اظهار کرد: براساس قانون تکدی گری جرم بوده و با متکدیان برخورد قانونی می شود.

وی تصریح کرد: با دستورالعمل وزارت کشور در سال ۷۸ برای شهرداری های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، شهرداری ها موظف شدند مجتمع اردوگاهی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان ایجاد کنند.

علیزاده ادامه داد: شهرداری رشت سال ۸۲ سامانکده را برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان احداث کرد و دستگاه های اجرایی متولی نظیر بهزیستی،کمیته امداد و نیروی انتظامی نیز با شهرداری مشارکت می کنند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان در سطح شهر نیازمند واقعی نیستند مطرح کرد: بسیاری از متکدیان به صورت سازمان یافته در سطح شهر حضور دارند و اغلب متکدیان نیز از خارج از شهر و استان برای تکدی گری به رشت می آیند.

علیزاده به نقش مهم مردم در جلوگیری از پدیده تکدی گری اشاره کرد و افزود: مردم بدانند بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و آن ها از سادگی مردم سواستفاده می کنند.

وی با اشاره به کودکان حاضر در سطح شهر اظهار کرد: تعدادی از کودکان کودکان کار، عده ای دیگر کودکان خیابانی بی سرپرست و یا بدسرپرست و عده ای دیگر متکدی هستند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه ۱۲۰ کودک کار توسط بهزیستی در سطح شهر شناسایی وجمع آوری شده است گفت: بیشتر کودکان کار از شهرستان ها و استان های دیگر به رشت وارد می شوند.

علیزاده بیان داشت: گشت فوریت های اجتماعی شهرداری رشت به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعال بوده و به شناسایی و جمع آوری متکدیان اقدام می کند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری رشت برای ساخت مجتمع اردوگاهی بزرگ برای ساماندهی و توانمندسازی متکدیان گفت: با توجه به کمبود منابع مالی این امر تا کنون میسر نشده و ان شالله با مساعدت مسئولان عالی رتبه این مهم محقق شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از جمع آوری ۲۵۵ متکدی در سال گذشته توسط شهرداری رشت خبر داد و گفت: ۲۰۸ نفر از این افراد مرد و۴۷ نفر زن بودند و ۲۵ نفر نیز غیر گیلانی بودند.

علیزاده در پایان به نقش مهم سازمان های مردم نهاد و خیرین برای ساماندهی متکدیان اشاره کرد و گفت: ان شالله بتوانیم روزی برسیم که شهر رشت به شهر بدون متکدی تبدیل شود.

Share