در معارفه فرماندار لاهیجان عنوان شد:

توسعه لاهیجان در گرو صنایع تبدیلی و غذایی صادرات محور|مدیران در قبال مسئولیت پاسخگو باشند

محمودی با تاکید براستفاده از همه ظرفیت ها در جهت بسط و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و صنایع غذایی با محور صادرات می تواند لاهیجان را به اوج شکوفایی برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، یونس محمودی در جلسه شورای اداری  که امروز( دوشنبه، ۱۰ شهریور) در سالن حزین دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که انسان متعالی هیچ گاه مغلوب اریکه قدرت نباید شود، گفت: همه متعلقات دنیوی یک انسان فناپذیر و دنیا بسیار فناپذیر، فریبنده، زودگذر و متضرر است.

فرماندار جدید شهرستان لاهیجان با بیان اینکه انسانی موفق است که بتواند با معرفت نفس راه اعتدال را برگزیند، افزود: افراط وتفریط مشی انبیا و اوصیا الهی نیست و آنچه می تواند کارگزاران نظام را در تحصیل توفیق برای ارایه خدمات برتر موفق کند، تعامل است که شرط دوام، بقا وثبات کارگزاران نظام در عرصه خدمتگزاری است.

محمودی با تاکید براستفاده از همه ظرفیت ها در جهت بسط و توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان، گفت: امیدواریم با همه توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان، مشارکت چندسویه و همگانی همه آحاد در حد توان گام های اساسی و موثر برای لاهیجان برداریم.

فرماندار جدید لاهیجان ادامه داد: ایجاد و بسط شهرک ها و نواحی صنعتی به منظور توسعه متوازن، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری از مهم ترین سیاست های راهبردی دولت تدبیر وامید است.

محمودی با اشاره به استفاده از دو قطب مهم شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و صنایع غذایی با محور صادرات می تواند لاهیجان را به اوج شکوفایی برساند.

وی بستر تحقق سیاست های حاکمیتی، ملی و نقطه عطف همه حوزه ها را مقوله تامین امنیت روانی و اجتماعی مردم دانست و خاطرنشان ساخت: امنیت مهم‌ترین وظایف بخشی از مجموعه فرمانداری در تامین رفاه و آسایش مردم است.

مدیران در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشند

«رسول فرخی میکال» در جلسه شورای اداری با موضوع تکریم و معارفه فرماندار لاهیجان که امروز( دوشنبه، ۱۰شهریور) در سالن حزین دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، گفت: امام حسین(ع) بر اساس مقتضیات زمان و موقعیت موجود شایسته راه که فداکاری همه اعضا خانواده ویارانش برای تبیین مجدد اسلام بود، را انتخاب کرد.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کارکرد دینی در حوزه مدیریت همان بهره وری است که می تواند در همه حوزه ها فراگیر شود، اظهار کرد: امروز در حوزه کارکردهای اجتماعی والهی باید به دنبال شایستگی های اجتماعی باشیم واگر مدیری در حوزه کارکردی تلاش کند اما خروجی موثر نداشته باشد، نمی تواند سازمان را به اهداف خود برساند.

وی ادامه داد: بهره وری زمانی ما را به نتیجه مطلوب می رساند که کارکردهای مدیریتی و اثربخش بودن را داشته باشد.

فرخی با تاکید بر اینکه بهره وری در حوزه کارکردهای سیاسی و اجتماعی اصل است، افزود: زمان مسئولیت مهم نیست، تصمیمات در طول مدیریت ارزنده است و خدمت بی منت به مردم خط قرمزش ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه ثبات مدیریت در گام دوم انقلاب  یکی از اصلی ترین مواردی است که باید جاری شود، تصریح کرد: مدیران باید از نظر زمان، حداقل شناخت کافی را داشته و تصمیمات گرفته شده را به ثمر برساند و بنده نیز معتقد هستم که تغییر مدیران با فاصله کم به ضرر مردم تمام می شود.

فرخی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان استحقاق فرمانداری ویژه را دارد، افزود: عروس شهر گیلان می‌تواند استان را تامین کند و استاندار گیلان به این حق لاهیجان عنایت ویژه داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه پیگیری امورات مردم از سوی دفتر و فرمانداری به ادارات اعلام می شود، اظهار کرد: مسئولان ادارات باید در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشند و برازنده نیست در گام دوم انقلاب همیشه با معلول مبارزه کنیم باید با یافتن علت ها، مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طول دوران خدمت باید بدون هیچ گونه نگاه سیاسی در حوزه تخصصی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: انتظار من از همه مدیران این است که شاید در این دنیا عملکرد خود را با زبان های مختلف توجیه کنیم اما در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات «اسماعیل میرغضنفری» فرماندار قبلی لاهیجان تقدیر شده و «یونس محمودی» به عنوان فرماندار جدید لاهیجان بعد از۴۰ روز سرپرستی «نورالله اکبری» در این مسئولیت، معرفی شد.

Share