تظاهرات هزاران نفری علیه ماسک، بیل گیتس و واکسن کرونا

– درحالی که هرروز خبرهای تازه‌تری از آزمایش موفق واکسن‌های کرونا منتشر می‌شود، اما تعدادی از مردم کشورهای اروپایی، علیه هزینه‌ها برای واکسن و اجبار به استفاده از ماسک تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هزاران تن از معترضان به قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی در انگلیس امروز شنبه ۲۹ آگوست ۲۰۲۰ باوجود دستورالعمل‌های بهداشتی و هشدار پلیس در خیابان‌های لندن تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که هم‌زمان با تظاهرات مشابه در برلین، برگزاری شد، با سردادن شعارهایی ویروس کرونا را فریبکاری سیاسی خوانده و دولت محافظه کار بوریس جانسون را دروغگو خطاب می‌کنند.

آنها همچنین پوسترهایی دست نویس داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده «نه به قرنطینه» و «نه به واکسن». تعدادی از معترضان نیز پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن‌ها نوشته است؛ ویروس کرونا متعلق به ۳۶ سال پیش است.

ایرنا گزارش داده که افراد حاضر در تظاهرات امروز، بدون رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک ، پس از تجمع در میدان مشهور ترافلگار به سمت خیابان‌های مرکزی شهر لندن راهپیمایی هستند. همچنین دیلی‌میل گزارش داده که جمعیت عظیم ضد واکسن به رهبری David Icke در لندن تاکید کردند ویروس کرونا دروغی بزرگ است که به صورت جهانی توسط بیل گیتس سازماندهی شده است. معترضین معتقدند ماسک ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و اعمال محدودیت‌ها مانند شکنجه کردن کودکان است.

اعتراضات درحالی است که دولت انگلیس برای مهار شیوع کرونا در این کشور مجازات سنگینی را برای برگزارکنندگان گردهمایی‌های بدون مجوز وضع کرده است. بر اساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، هرگونه مراسمی که با حضور بیش از ۳۰ شرکت‌کننده برگزار شود ۱۰ هزار پوند و افراد حاضر تا ۳ هزار پوند جریمه می‌شوند. وزارت کشور انگلیس اختیارات پلیس را برای اجرای قوانین تنبیهی افزایش داده است.

وزیر بهداشت انگلیس در گفت وگو با نشریه تایمز چاپ لندن که امروز (شنبه) منتشر شد نسبت به احتمال برقراری دوباره محدودیت های کامل قرنطینه بر اثر افزایش آمار ابتلا به کرونا هشدار داده است.

تظاهرات ۱۸ هزار نفری در آلمان علیه فاصله‌گذاری فیزیکی از سوی دیگر دیلی‌میل خبر داده در تظاهراتی همزمان در برلین در اعتراض به اجبار به استفاده از ماسک و تلاش برای واکسن ضد کرونا، پلیس به جمعیت معترض حمله کرد. معترضین شعار می‌دادند دروغ‌های کرونا را متوقف کنید و مرکل باید برود… از سوی دیگر جمعیت ضد ماسک در پاریس و کپنهاگ در اعتراضی هماهنگ سیاست‌های دولت‌های اروپایی را زیر سوال برده و علیه ماسک و واکسن ضد کرونا شعار دادند.

هشدار کرونایی مکرون به مردم فرانسه همه اینها درحالی است که با ثبت ۷۳۷۹ ابتلای جدید به کروناویروس در ۲۴ ساعت اخیر در فرانسه، مکرون، رئیس جمهور فرانسه به مردم هشدار داد در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها مجبور به استقرار قرنطینه کرونا خواهد شد. این هشدار چند روز قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه و شروع سال تحصیلی جدید است که می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

Share