رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت اعلام کرد:

تضییع حقوق مردم رشت و هدر رفت بیت‌المال با عدم جذب اعتبار ملی در حوزه پسماند

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت اظهار داشت: تضییع حقوق مردم شهر رشت و هدر رفت بیت المال با عدم جذب اعتبار ملی در حوزه پسماند صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک کمیسیون عمران و توسعه شهری، کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با موضوع پیگیری نامه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص عدم اقدام موثر شهرداری در جذب اعتبارات کمک به تجهیز و ساماندهی پسماند، با حضور اعضای کمیسیون و مشاوران و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به نامه استانداری گیلان برای جذب اعتبار پسماند تصریح نمود: از اردیبهشت ماه سال ۹۹ بر اساس اطلاعاتی که برای جذب اعتبار ۳۶ میلیاردی وجود داشت جلساتی مکررا در شورای شهر برگزار گردید. این موضوع آنقدر از درجه اهمیت بالایی برخوردار بود که حتی منجر به تذکر و طرح سوال از شهردار شد. بر اساس توافقات با سازمان همیاری ها و شهرداری ها در جهت رفع معضلات مربوط به محل دفن زباله در سراوان و با توجه به بند ۴ جدول ارایه شده از سوی معاون منابع و پشتیبانی مقرر بود بر اساس پیشرفت فیزیکی مطلوب شهرداری در موضوع پسماند، ۳۶ میلیارد به به موضوع پسماند اختصاص یابد. اما علارقم وضعیت خاص در حوزه پسماند اهمال کاری شهرداری برای دریافت این اعتبار مبرهن است. نکته تاسف برانگیز دیگر این است که اگر این اعتبار را شهرداری نتواند جذب کند اعتبار۳۲ میلیاردی بعدی نیز به شهرداری تعلق پیدا نخواهد کرد. در شرایطی اقتصادی بدی که وجود دارد از دست دادن این میزان از اعتبار غم انگیز است.

سید امیرحسین علوی با تاکید بر پتانسیل خوب نیروی انسانی در شهرداری رشت افزود: در شهرداری رشت متخصصان خوبی وجود دارند که برای آنالیز شبکه تصفیه خانه به جهت داشتن داده های صحیح از این پروژه میتوان از مهندیسین مکانیک و عمران در شهرداری استفاده نمود.

وی با تاکید بر رعایت انصاف بیان نمود: باید انصاف را رعایت نمود شهردار رشت در خصوص تصفیه خانه زحمات زیادی کشید اما نتیجه کار اصلا مطلوب نیست و حجم شیرابه تصفیه شده به مانند نهری کوچک در برابر رودخانه ای از شیرابه است.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر با تاکید بر سخنان رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در خصوص جذب اعتبارات ملی، در ادامه با اشاره به اهمیت نکات محیط زیستی در تصفیه خانه تصریح نمود: اکسید آهن استفاده شده در تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشد و اگر در این خصوص اتفاق ناگواری بیفتد میزان خطر اکسید آهن بسیار بیشتر از شیرابه خواهد بود. از طرفی منابع تهیه اکسید آهن نیز بسیار محدود است و این میتواند در ادامه روند تصفیه شیرابه، شهرداری را دچار مشکل نماید.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به تضییع حقوق مردم شهر رشت تصریح نمود: در خصوص جذب اعتبار در حوزه پسماند، اهمال انجام شده باعث تضییع و هدر رفت بیت المال و حقوق مردم شهر رشت شد.

حجت جذب در ادامه با تاکید بر تعلل و سستی شهرداری در جذب اعتبار ملی در حوزه پسماند تصریح نمود: به سبب تاخیر و ترک فعل شهرداری از آبان ماه سال قبل تا کنون و به واسطه افزایش دلار شهر رشت دچار ضررهای کثیری شد.

بابک رمضانی معاون خدمات شهر شهرداری رشت با اشاره به اعتبارات ۳۶ میلیاردی برای پسماند گفت: قرار بر این بود بر اساس پیشرفت فیزیکی در حوزه پسماند ۳۶ میلیارد به شهرداری رشت تعلق گیرد که متاسفانه این اعتبار دریافت نشد.

Share