استاندار گیلان خبر داد؛

تجهیز نیمی از شبکه‌های توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار تا پایان سال آتی

استاندار گیلان با اشاره به تجهیز یک هزار کیلومتر شبکه توزیع برق استان به کابل های خودنگهدار تا چهار ماه آینده گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته؛ دست‌کم نیمی از شبکه های برق گیلان تا پایان سال آتی به این مهم تجهیز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه آغاز فاز نخست تبدیل شبکه مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار استان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۳۶ درصد شبکه های توزیع برق گیلان عمری فراتر از ۳۰ سال دارند و به لحاظ فرسودگی از متوسط کشوری بالاتر هستند، تبدیل شبکه سیم مسی به خودنگهدار  برای کاهش آسیب پذیری انری ضروری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بروز مشکلات در حوادث طبیعی به حدی بود که در برف بهمن ماه سال گذشته شاهد قطعی شبکه های برق در شهرها و روستاها به ویژه مرکز استان بوده ایم.

نماینده عالی دولت در استان به برنامه ریزی های موثر وزارت نیرو و اختصاص سهم قابل توجهی از میزان کشوری به گیلان اشاره کرد و گفت: از امروز تا حداکثر چهار ماه، یک هزار کیلومتر شبکه توزیع استان اصلاح و به کابل های خودنگهدار تجهیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول مساعد وزارت نیرو ، حداقل ۵۰ درصد از شبکه های برق استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به کابل خودنگهدار مجهز می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توانیر نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تبدیل شبکه سیم مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار به طول یک هزار کیلومتر گفت: امیدواریم تا پایان سال این میزان افزایش یابد.

همایون حائری با بیان اینکه ۱۴ درصد شبکه در سطح گیلان، از کابل خودنگهدار برخوردار است، افزود: تلاش ما براین است تا این میزان را تا پایان سال به بیش از ۳۰ درصد و تا مهر ماه سال آینده به ۵۰ درصد افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: درپی بارش شدید نزولات آسمانی در بهمن ماه سال گذشته براساس تاکید وزیر نیرو و استاندار گیلان؛ تسریع در جایگزینی  شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه بستر اجرای هزار کیلومتر نخست با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان فراهم شد.

Share