امام جمعه آستارا؛

بگویید عرضه کنترل بازار خودرو را نداریم | جوانان با این گرانی چطور ازدواج کنند؟

حافظ نیا با اشاره به اینکه در همه چیز شاهد این گرانی ها هستیم، بیان کرد: گرانی در کالاهای اولیه قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در ابتدای خطبه اول انسان متقی را انسان متواضع دانست و گفت: علت تکبر و عدم تواضع در انسانها ناشی از غرور به داشته‌های خود است.

 حافظ‌نیا، علم و سواد را نیز باعث تکبر و غرور برخی انسان ها دانست و بیان کرد: اگر درک صحیحی از علم نداشته باشیم، آن را وسیله تفاخر خواهیم دانست و از مسیر درست گمراه می شویم.

وی عدم توجه به برکات و نعمات خداوند را نیز باعث تکبر و غرور انسان ها دانست و عنوان کرد: موقعیت‌ها و مسئولیت‌ها امانت هستند و توجه به این دیدگاه انسان را از تکبر دور میکند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به دوشنبه ۲۴ شهریور مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام در سال ۹۴ هجری قمری گفت: هیچ یک از ائمه، کار حضرت امام سجاد علیه السلام را در آن شرایط نمی توانستند انجام بدهند، ایشان در ۳۴ سال بعد از عاشورا خدمات بزرگی را به اسلام کردند.

حافظ نیا ادامه داد: امام سجاد (ع) قریب به ۱۰۰ هزار برده را خریده، تربیت کرده و آزاد کردند و مبارزه ایشان در راه خدا در قالب دعاها و صحیفه سجادیه بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به تغییر فرماندار آستارا در روزهای گذشته گفت: همه مسئولان باید به فرماندار جدید شهرستان برای رفع موانع و مشکلات مردم کمک کنند و نهاد نماز جمعه هم در کنار این بزرگوار است.

حافظ نیا با اشاره به جریحه‌دار شدن قلب مسلمانان جهان به واسطه اهانت به قرآن و نبی اکرم اسلام (ص) گفت: نباید حتی اسم کثیف این نشریه فرانسوی را هم برد، باز نشر این گونه مطالب و کاریکاتور ها نشان دهنده کینه اینها از اسلام بوده و رسول اکرم (ص) پیامبر مهربانی بشریت است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: رئیس‌جمهور ضعیف فرانسه هم در پاسخ به این حرکت کشورش را آزاد دانست و در کشوری که ادعای آزادی بیان دارد صحبت از هولوکاست جرم است. در کشور مدعی آزادی بیان به پیامبر یک و نیم میلیارد مسلمان توهین می‌شود.

حافظ نیا با اشاره به علتهای توهین به پیامبر اسلام (ص) گفت: پیروزی‌های پی‌در‌پی مقاومت و اسلام انقلابی باعث ترس دشمنان از رشد اسلام شده و ناراحتی خودشان را در قالب توهین به پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز کینه‌های دشمنان از اسلام در قالب قلم و رسانه بروز می‌کند و انحراف افکار دنیا از اعتراضات ملت‌های آزادیخواه، هدف این اعمال کور است.

حافظ نیا تخریب وجهه مسلمانان را از اهداف مهم دشمن دانست و تصریح کرد: قاتل نشان دادن مسلمانان و توجه به تکفیری‌ها و در ادامه غیرت زدایی مسلمانان از اسلام از حیله و نیرنگ های دشمن در این روزها است.

وی با اشاره به احترام و اعتقاد مسلمانان به همه پیامبران الهی گفت: آنها با این اعمال حساسیت مسلمانان را می‌سنجند و نخبگان جهان اسلام اگر دلشان برای دین می سوزد، در مقابل اهانت ها و دهن کسی ها کوتاه نیایند.

حافظ نیا با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو گفت: آقایان مسئول! بگویید عرضه کنترل بازار خودرو را نداریم و اگر شما کنار بروید بازار خودرو درست میشود، چه کسانی در صنعت خودرو دلال بازی می کنند؟ قطعاً عده ای سهمی از گرانی بازار مسکن و خودرو دارند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه در همه چیز شاهد این گرانی ها هستیم، بیان کرد: گرانی در کالاهای اولیه قابل قبول نیست، آقایان مسئول شما را به خدا قسم به فکر مردم باشید و بازار را از گرانی های افسارگسیخته آن نجات بدهید، جوانان با این گرانی چطور ازدواج کنند؟ ما خودمان با گرانی‌ها به منکرات دامن می زنیم.

در بین خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، نمازگزاران آستارایی اقدام موهن نشریه فرانسوی را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل محکوم کردند.

Share