نماینده ولی فقیه در گیلان؛

بعید می دانم دولت بتواند جلوی تورم را بگیرد | نظام بودجه و بانکی کشور بیمار است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بعید می دانم دولت بتواند جلوی نرخ تورمی که در کشور وجود دارد را بگیرد و شاهد روند افزایشی نرخ تورم در جامعه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از جمله اموری که مربوط به تقوا می شود این است جامعه را دچار آسیب نکنیم بنابراین رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مصادیق تقوا است.

وی به هفته دولت و دیدار مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس با دولتمردان اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت در مدت باقیمانده بتواند لبیک خوبی به ندای رهبر مقام معظم انقلاب داشته باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولتمردان فرمودند در مدت باقیمانده اقدام های خوبی برای دولت آینده به یادگار بگذارید، تصریح کرد: یکی از موارد اصلاح ساختار بودجه محسوب می شود زیرا نظام بودجه کشور بیمار است و نیاز به اصلاح دارد و این امر توسط دولت و مجلس محقق می شود.

آیت الله فلاحتی، نظام بانکی کشور را بیمار خواند و بیان کرد: بانک های ما بانکداری نمی کنند بلکه بنگاه داری می کنند ضمن اینکه نظام مالیاتی کشور باید متحول شود.

وی بر ضرورت پیگیری وعده های انتخاباتی دولت تاکید کرد و گفت: رئیس دولت در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد برای همه قفل ها کلید وجود دارد و بنده عرض می کنم دولتمردان دیگر بهانه جویی نکنند که اختیارات نداریم و نگذاشتند کار کنیم زیرا وعده باز کردن قفل مشکلات مردم با کلید را می دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم به ویژه در دور دوم به دولتمردان رای دادند تا مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کنند، اظهار کرد: بعید می دانم دولت بتواند جلوی نرخ تورمی که در کشور وجود دارد را بگیرد و شاهد روند افزایشی نرخ تورم در جامعه هستیم.

آیت الله فلاحتی، مسائل موجود در جامعه را سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی در مردم ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم در مدت باقیمانده عمر دولت، نرخ کالا افزایش پیدا نکند زیرا زجرآور است دولت بعدی در مدت ۴ سال فعالیت خود بگوید که تورم ۵۰ درصدی را به ۱۲ درصد کاهش دادیم.

وی با تاکید بر تقویت تولید در جامعه خاطرنشان کرد: واردات بی رویه، ناهماهنگی در سطوح پایین دستی و استان ها، پیچ و خم های بی دلیل اداری، خام فروشی در بخش های مختلف و وجود نقدینگی افسارگسیخته از موانع تولید در داخل کشور محسوب می شود.

امام جمعه رشت با قدردانی از هیئت های مذهبی در رعایت شیوه نامه بهداشتی در عزاداری ها، بیان کرد: از همه هیئت های مذهبی به ویژه جوانان تشکر می کنم که در این ایام بسیار خوب عمل کردند و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در عزای سیدالشهدا(ع) سوگواری می کنند.

آیت الله فلاحتی به مفتضح شدن آمریکا در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: آمریکا روزبه روز در موضع ضعف و زبونی جهانی قرار می گیرد و اکنون به آژانس انرژی هسته ای فشار آورده است.

وی با بیان اینکه بر سرنوشت انرژی هسته ای جهان دزدان سرگردنه قرار دارند و نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: آمریکا با تروئیکای اروپایی خود به دنبال بازرسی از مراکز هسته ای ما است اما ایران در برجام نافرجام همکاری های لازم در زمینه هسته ای را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در تمام دنیا طنین افکنده و خواسته ملت از دولتمردان این است که دیگر فریب وعده های توخالی قدرت های غربی را نخورند زیرا انقطاع رابطه با آمریکا به معنای رشد و پیشرفت کشور است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به کسانی که هنوز می گویند برجام از افتخار ماست می خندند، اظهار کرد: توصیه بنده به آنها که از برجام به عنوان سند افتخارآمیز یاد می کنند این است که به مسیر امام(ره) برگردید.

وی همچنین پیرامون رعایت شرم و حیا در گفتار، گفت: یکی از جاهایی که انسان باید حیا و عفت در گفتار را رعایت کند، هنگام سخن گفتن با خدای متعال است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دعا بهترین راه سخن گفتن با خدای متعال است، تصریح کرد: انسان در مناحات با خدا باید عفت و حیا را رعایت کند.

Share